Hoppa till innehåll

Vilken Kamera?


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan, jag och mina vänner ska börja göra en seriös internet satsning och göra lite roliga filmer och vi alla ska gå media linje så vi tänkte börja lite lätt nu.

 

Kort och gott, vilken kamera med 1080p HD filmning är bäst under 3500?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag och mina vänner ska börja göra en seriös internet satsning och göra lite roliga filmer och vi alla ska gå media linje så vi tänkte börja lite lätt nu.

 

Kort och gott, vilken kamera med 1080p HD filmning är bäst under 3500?

Lägger ni inte ner mer än 3500kr på kamera kan jag inte anse ert projekt så jätteseriöst. Har ni bara tänkt er kamera utan stativ, ljus, bakrunder osv? Det kommer att se förjävligt ut, men jag ska hjälpa dig ändå.

 

Tipset: Sony HDR-CX116

 

Men köp ett stativ, man blir galen att kolla på filmer som är skakiga!

 

Billigt stativ: Hama star 700 har det själv, och mer prisvärt finns inte.

Redigerat av MrJesper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Canonen är en system kamera/DSLR och mer gjord för foton, visst den filmar otroligt bra men jag tror att om jag köper en kamera som är gjord för HD filmning så kan jag få mer för pengarna.

 

Vi har ju inte en jätte budget precis men stativ,kamera stabilisator och mikrofoner har vi redan så det är bara kameran som saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Canonen är en system kamera/DSLR och mer gjord för foton, visst den filmar otroligt bra men jag tror att om jag köper en kamera som är gjord för HD filmning så kan jag få mer för pengarna.

 

Vi har ju inte en jätte budget precis men stativ,kamera stabilisator och mikrofoner har vi redan så det är bara kameran som saknas.

Tro mig, bättre bild får du inte för de pengarna, om du inte köper begagnat. Fråga experterna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kodak Zi8, vet dock inte hur mycket den kostar.

Zi8 är ingenting att ha för seriösa filmer eller vanliga semesterfilmer för den delen, då är vattentäta Zx3 bättre.

 

Men den är ju långt över vad jag har råd med, känns som att om jag ska köpa en systemkamera som är i den prisklassen så är nog D60 ett bättre val. Men Fujifilm HS10? 1080p, 30x optiksom m.m, är den något tror ni?
1080p är inte allt, snälla du det räcker med 720p.

Men nej, det tror jag inte på, ska ni göra en seriös videosatsning så ska ni väl ändå köpa något seriös kamerautrustning. Gå på nån expert butik och pröva dem, spela upp dem. Du måste välja själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...