💬
Logga in
Fuska.se

Random Lags Och Sånt Skit

4 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej.

jag skaffade windows 7 för några dagar sen, och nu så är det skit, eftersom den laggar vart 7:e sekund, och fryser i 2-3 sekunder. Överjobbigt! Finns det ingen lösning?

EDIT: Jag menar då att hela datorn laggar då, varesig jag surfar eller spelar :S Eller det går inte ens spela för det laggar så fucking mycket.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ladda ner Process Explorer: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

1. Kör Process Explorer
  2. Tryck Ctrl + I
  3. Efter ett lagg, leta reda på någon stor spik i någon av graferna
  4. Flytta fokus till huvudfönstret(klicka på det)
  5. Tryck på mellanslag
  6. Tryck Ctrl + I
  7. Håll muspekaren på spikens topp
  8. Vad står det??
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3

Gjorde den nyss, men inget kom upp när de laggade till :(

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hej.

jag skaffade windows 7 för några dagar sen, och nu så är det skit, eftersom den laggar vart 7:e sekund, och fryser i 2-3 sekunder. Överjobbigt! Finns det ingen lösning?

EDIT: Jag menar då att hela datorn laggar då, varesig jag surfar eller spelar :S Eller det går inte ens spela för det laggar så fucking mycket.

Kan finnas drivrutiner kvar ifrån din gamla Windows version som skapar problem med Windows 7.

Ladda ned programmet Driver Sweaper, rensa grafikkortsdrivrutinerna och installera de från din tillverkare

som är valda för Windows 7.

17 Jan 2011
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Hej.

vad har du för dator?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in