Hoppa till innehåll

Roota Zte Blade?


SEriksson
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan, jag har en iPhone så jag vet ingenting om android och hur man rootar sådana telefoner.

 

Min kompis har fått en ZTE blade gratis och han har en X10 (stor) och vill inte ha en ny android så jag har fått den av honom så jag kommer antagligen ge den till min mamma eftersom jag redan har en bra touch mobil. :P

 

Den kör ju Android 2.1 och tydligen går det att på andra sätt att få 2.2 på den och det vill jag verkligen så jag kan ha flash i webbläsaren. Jag antar att det inte är någon skillnad mellan olika android mobiler men måste man roota den för att kunna installera 2.2 i den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag har en iPhone så jag vet ingenting om android och hur man rootar sådana telefoner.

 

Min kompis har fått en ZTE blade gratis och han har en X10 (stor) och vill inte ha en ny android så jag har fått den av honom så jag kommer antagligen ge den till min mamma eftersom jag redan har en bra touch mobil. :P

 

Den kör ju Android 2.1 och tydligen går det att på andra sätt att få 2.2 på den och det vill jag verkligen så jag kan ha flash i webbläsaren. Jag antar att det inte är någon skillnad mellan olika android mobiler men måste man roota den för att kunna installera 2.2 i den?

Ja det måste man då det inte finns någon officiell uppdatering än. När du rootar din android så får du tillgång till HELA mobilen dvs, alla systemfiler mm vilket också gör att du kan flasha en annan rom (operativsystem). Jag rekomenderar att du kollar på Swedroids forum där det finns många bra guider hur du rootar, flashar custom rom mm.

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...