Hoppa till innehåll

Photoshop Cs4 - Behålla Ett Ställe Vid Texten.


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag ska försöka förklara så bra som möjligt. Jag skapar en bild i photoshop som är vit, då sparar jag den.

Sen så vill jag lägga in en text som skall hamna på samma ställe varje gång. Även fast jag öppnar den i en ny fil, så vill jag kunna skriva om texten på exakt samma ställe Utan att behöva "mäta" varenda gång.

 

Alltså, kan man göra en textruta, och sedan spara den där, så kan man gå in på den bilden och skriva en text där, spara den som en ny fil. Sedan göra samma sak, skriva en annan sak på den gamla filen, men att texten hamnar på samma ställe.

 

Tack för svar, jag försökte förklara det så bra som möjligt, om ni funderar på vad jag menar så fråga, så ska jag försöka förklara ännu bättre. Det är alltså Cs4 jag har.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska försöka förklara så bra som möjligt. Jag skapar en bild i photoshop som är vit, då sparar jag den.

Sen så vill jag lägga in en text som skall hamna på samma ställe varje gång. Även fast jag öppnar den i en ny fil, så vill jag kunna skriva om texten på exakt samma ställe Utan att behöva "mäta" varenda gång.

 

Alltså, kan man göra en textruta, och sedan spara den där, så kan man gå in på den bilden och skriva en text där, spara den som en ny fil. Sedan göra samma sak, skriva en annan sak på den gamla filen, men att texten hamnar på samma ställe.

 

Tack för svar, jag försökte förklara det så bra som möjligt, om ni funderar på vad jag menar så fråga, så ska jag försöka förklara ännu bättre. Det är alltså Cs4 jag har.

Hur menar du? Det är ju bara spara texten som en psd, sen när du kommer till dom andra filerna så öppnar du psd filen med texten i och högerklickar och sen typ kopiera till -> dokumentetsomduvillhatextenpå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jäkla najs det verkar vara. Ska testa det då jag kan starta CS4 :).

Skönt att kunna skriva på samma ställe så lätt ändå. blir det snyggare det jag har tänkt göra.

Duplicate layer -> Destination -> dokumentet du vill ha in texten i.

 

Då kopieras alla texteffekter osv också.

 

Annars så förklarar din bild det så att du vill ha en .psd fil. Svårare än så är det inte.

 

Om du gör det till en vana att alltid spara en .png och en .psd så kommer du aldrig få detta problemet.

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...