💬
Logga in
Fuska.se

Ipad, Onödig Pryl?

74 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Jag har läst att många tycker att iPad bara är en helt onödig pryl som man bara har då man är pryltokig?

Man kan väl lika gärna använda en vanlig dator, en bärbar kanske?

Då har man ju en bättre iPad, fast lite större då också.

Känns väldigt dåligt att betala 5000 kr för den billigaste, och cirka 8000 kr för den dyrare? Bara för GPS och 3G :S?

Hur många har en iPad här, och tycker ni den är en bra sak att ha, användbart?

Om man har en bärbar, är det onödigt att skaffa en iPad då?

Nivå 3 · Lärling

Jag håller med dig om att den är onödig. Det vore en annan sak om den hade Mac OS inbyggt i sig. Eftersom den inte ryms i fickan har jag ingen användning för den. Jag kan lika gärna använda min MacBook Air när jag åker tåg/resor bort.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

Precis, den är för stor för att få plats i fickan, då är det väl bättre med en iPhone eller?

Känns som den är för liten för att vara lika bra som en dator, men för stor för att vara bra att ha som en bärbar sak som iPhone.

Sen så kan man ju ringa med iPhone, men inte med iPad, dåligt det med.

Nej, jag behåller min bärbara istället för att köra med en mer eller mindre dålig iPad.

Nivå 3 · Lärling

Det är heller ingen större skillnad mellan Iphone och Ipad. IPhone verkar ha allt som Ipad har + att den har en inbyggd telefon. Förstår faktiskt inte varför de gör en uppföljare till Ipad, vad kommer den att ha? En bättre skärm, två kameror och en snabbare processor. Det ser säkert lustigt ut om man står och tar kort eller filmar med en stor Ipad.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

iPad "1" har knappt kommit ut till Sverige, då kommer det en ny iPad, det är fjantigt..

Har inte iPad någon kamera? det trodde jag.

En bra sak vore ju om de skulle lagt in en telefon i iPad 2, så kunde man haft handsfree till den, och kunna smsa :).

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

iPad "1" har knappt kommit ut till Sverige, då kommer det en ny iPad, det är fjantigt..

Har inte iPad någon kamera? det trodde jag.

En bra sak vore ju om de skulle lagt in en telefon i iPad 2, så kunde man haft handsfree till den, och kunna smsa :).

Den släpptes den tredje April, 2010 i USA men när den släpptes i Sverige har jag ingen aning om, vet du det?

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

2010-09-14 enligt webhallen. Jag är inte säker dock. När släpps ipad 2 i USA egentligen?

Läste om ibooks, är själva programmet gratis. Men de flesta böcker kostar väl att köpa där, eller?

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

2010-09-14 enligt webhallen. Jag är inte säker dock. När släpps ipad 2 i USA egentligen?

Läste om ibooks, är själva programmet gratis. Men de flesta böcker kostar väl att köpa där, eller?

Apple har inte gjort något officiellt framträdande ännu men rykten säger att tillverkning kommer att ske runt Mars. Lanseringen i USA kan väl bli i April/Maj. Lanseringen i Sverige kommer säkert att dröja några månader eller ett halvår. Själva IBooks programmet är gratis men böckerna kostar pengar. Utbudet av Svenska böcker är väldigt litet, men det går att ladda ner e-böcker från exempelvis bokus.se och ladda ner som PDF och visa i iBooks.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har läst att många tycker att iPad bara är en helt onödig pryl som man bara har då man är pryltokig?

Man kan väl lika gärna använda en vanlig dator, en bärbar kanske?

Då har man ju en bättre iPad, fast lite större då också.

Känns väldigt dåligt att betala 5000 kr för den billigaste, och cirka 8000 kr för den dyrare? Bara för GPS och 3G :S?

Hur många har en iPad här, och tycker ni den är en bra sak att ha, användbart?

Om man har en bärbar, är det onödigt att skaffa en iPad då?

Nja, det är ju i princip samma sak som ipod fast större skärm. Så ja. (Men det vore coolt att äga en)
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

Såklart det vore coolt att äga en, om man skulle kunna vinna den så skulle jag lätt delta. Men inte köpa den, aldrig.

iPod har väl inte alls samma funktioner, kan man läsa böcker som med iPad? iPods största uppgift är väl musiken, men det är inte iPad?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Såklart det vore coolt att äga en, om man skulle kunna vinna den så skulle jag lätt delta. Men inte köpa den, aldrig.

iPod har väl inte alls samma funktioner, kan man läsa böcker som med iPad? iPods största uppgift är väl musiken, men det är inte iPad?

Ja man kan läsa böcker, och ja, ipads uppgift är typ att surfa
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #12

Vad är det då för skillnad mellan iPad och iPod Touch?

Är iPod Touch lika stor som en vanlig mobil eller?

Då är ju kanske iPad och iPod lika onödiga, hur mycket ligger en iPod Touch på för tillfället?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad är det då för skillnad mellan iPad och iPod Touch?

Är iPod Touch lika stor som en vanlig mobil eller?

Då är ju kanske iPad och iPod lika onödiga, hur mycket ligger en iPod Touch på för tillfället?

1900 spänn har jag för mig, alltså flera tusen billigare än iPhone och det enda iPhone har som inte iPod touch har är en telefon/SMS. -.-

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #14

Är det sant? så med andra ord så ska man köpa en iPod Touch om man inte behöver ringa/smsa?

Bättre att köpa en iPod Touch än iPad då också?

kasst, det är ju samma tillverkare, hur tänker dem?

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Är det sant? så med andra ord så ska man köpa en iPod Touch om man inte behöver ringa/smsa?

Bättre att köpa en iPod Touch än iPad då också?

kasst, det är ju samma tillverkare, hur tänker dem?

En Ipod Touch har ingen 3G anslutning som ger dig möjlighet att ansluta till Internet var du än befinner dig, det har Ipad. Eftersom skärmen är mycket större på en Ipad kan du visa hela webbsidor som till exempel Aftonbladet, utan att behöva använda deras mobilanpassade version. Annars är det ingen större skillnad mellan Ipad och Ipod Touch. En sak som jag inte gillar är att skärmen bara är 4:3 (ej widescreen), men de kommer de säkert att fixa till Ipad 2.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Okej, Jag använder min ipad dagligen kanske 2-4 h per dag. Jag tycker att den är väldigt nödvändig för mitt behov, Att surfa, Spela spel osv. Om nån undrar nåt om ipad kan ni pm'a mig eller skriva här.

//ZeRoZ

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Okej, Jag använder min ipad dagligen kanske 2-4 h per dag. Jag tycker att den är väldigt nödvändig för mitt behov, Att surfa, Spela spel osv. Om nån undrar nåt om ipad kan ni pm'a mig eller skriva här.

//ZeRoZ

Eller så frågar ni mig. ;)

Jag använder min iPad väldigt sällan jämfört med dig som använder den 4 timmar per dag, men det kanske beror på att jag har en MacBook Air. Har du någon dator eller har du bara en Ipad? Om du nu bara har en Ipad förstår jag att du använder den så pass ofta som du gör. Ibland brukar jag använda den när jag kollar på TV, då besöker jag tv.nu för att se om det är något bra på TV. Ibland har jag också användning för den när jag lagar mat, då slipper jag ta fram min kokbok. Jag använder den också som en bok, mycket användbart. Jag kommer aldrig att behöva gå till mitt bibliotek för att låna en bok. Digital distribution är framtiden. En grej som jag saknar är stödet för Adobe Flash, nästan alla webbsidor på Internet använder sig av det, inte bara för reklam utan också för spel och webbsidor.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Tycker inte alls den är onödig, skulle gärna haft en sån liggandes på soffbordet som alltid är redo för att surfa ifall man vill kolla något snabbt. Batteritiden är helt sjukt lång på den bör också nämnas. Får se om jag kan övertala farsan bara.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Eller så frågar ni mig. ;)

Jag använder min iPad väldigt sällan jämfört med dig som använder den 4 timmar per dag, men det kanske beror på att jag har en MacBook Air. Har du någon dator eller har du bara en Ipad? Om du nu bara har en Ipad förstår jag att du använder den så pass ofta som du gör. Ibland brukar jag använda den när jag kollar på TV, då besöker jag tv.nu för att se om det är något bra på TV. Ibland har jag också användning för den när jag lagar mat, då slipper jag ta fram min kokbok. Jag använder den också som en bok, mycket användbart. Jag kommer aldrig att behöva gå till mitt bibliotek för att låna en bok. Digital distribution är framtiden. En grej som jag saknar är stödet för Adobe Flash, nästan alla webbsidor på Internet använder sig av det, inte bara för reklam utan också för spel och webbsidor.

Ja Jag har en dator som jag använder för att surfa också men exempel om man är sjuk och ligger i sängen då kan man sitta inne och surfa på fuska osv.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Ja Jag har en dator som jag använder för att surfa också men exempel om man är sjuk och ligger i sängen då kan man sitta inne och surfa på fuska osv.

Hur gammal är du? Om man är i åldern 12-16 år är den säkert användbar för att "lura" sina föräldrar att man gör läxan eller har gått och lagt sig för att det är en skoldag nästa dag. Med en Ipad kan man då surfa och spela hur mycket man vill utan att någon bryr sig eller märker något.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in