Hoppa till innehåll

Facebookspel, Överskattade?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Förklara gärna vad "riktiga" spel är.

Med riktiga spel menar jag spel som man köper, långa bra spel med story och bra mening oh annat kul.

Facebookspelen är ju bara små och värdelösa. Gratis. Jag gillar inte spel som är gratis, jag är beredd på att betala pengar för en härlig spelstund.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med riktiga spel menar jag spel som man köper, långa bra spel med story och bra mening oh annat kul.

Facebookspelen är ju bara små och värdelösa. Gratis. Jag gillar inte spel som är gratis, jag är beredd på att betala pengar för en härlig spelstund.

Så spel jag har gjort, med story osv är inte ett riktigt spel bara för det är indie och gratis?

Finns massor gratis spel som är mycket bättre än spel man betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Finns ett par kategorier för mig:

 

Flashspel/mobilspel är spel man spelar en liten stund, (1-24h) och oftast i sträck för man har tråkigt helt enkelt. Dessa spel är roliga, men man tröttnar fort.

 

Textbaserade spel, ex. travian är spel man konstant lägger ner otroligt mycket tid på för att vara bland de bästa hela tiden. Man tröttnar inte och även om man gör det så spelar man ändå.

 

"riktiga spel", "såna man betalar för", ex. CoD, Starcraft. Spel man spelar när man känner för det, vissa spelar konstant för att gå upp i rank och vara bland de bästa även här, men det är inget krav för att spelet ska vara roligt. (Eftersom man kan möta lika bra/dåliga.)

 

MMORPGs, pay to play, gamecard etc. Ex WoW, Runescape, Spel man bör spela mycket för att få valuta för pengarna, och därför gör man oftast det. Ofta beroendeframkallande och svårt att sluta med. Oftast spelar man antingen väldigt mycket eller inte alls.

 

Och i de här 4 kategorierna så är det väl "riktiga spel" samt MMORPGs som anses som just "riktiga spel".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så spel jag har gjort, med story osv är inte ett riktigt spel bara för det är indie och gratis?

Finns massor gratis spel som är mycket bättre än spel man betalar för.

Men lol. Få gratisspel är bra. Det var så jag tänkte, eftersom facebookspelen är gratis så är de sällan lika bra som de man köper.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...