Hoppa till innehåll

Problem Med Ny Hdd


GangstaLean
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej

Har nyss köpt en ny hdd till min ps3:a, men när jag sätter in den så står det att det är något fel på program/software och att jag måste ladda ner det via usb och installera så, har gjort det men det står: Skadad data.

Då tog jag och satte in min gammla hdd och installerade där med uppdateringen på usb:et, funkade perfekt, hjälp.

 

P.s: när man lägger in en ny hårddisk så brukar den ju fråga om man vill formatera men det gör den inte. Jag vet inte vilken typ hårddisken är, fat32 eller ntfs. Jag planerar att köpa en Sata kabel och formatera om hdd:en via datan, kommer det att fungera då :o

Redigerat av GangstaLean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla ifall du kan formatera hårddisken bland inställningarna. En hårddisk är aldrig fat32 eller ntfs, det är filsystemet som är så det väljer du själv när du formaterar den.

Men asså jag kan inte göra något, det kommer upp en svart skärm och säger att jag ska installera senaste uppdateringen via usb, fast det funkar inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...