Hoppa till innehåll

Ska Det Skärpas Mer När Det Gäller Övergångställen Tycker Ni?


A7X
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Visst man får väl se sig för och dra ner på farten lite som chafför, men snälla nån, det är ju knappast så att man går över ett övergångsställe om man ser att en buss kommer i full fart.

Lite tveksamt att säga "knappast" när det hände runt kl 9 igår. :/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser man sig inte för i trafiken, övergångsställe eller inte, så går det som det går. Förlåt om jag låter kall.

Du har helt rätt, visst är det dåligt att människor dör i trafiken.

Men det är inte kul att hela tiden människor med fordon på mer än 2 hjul ska målas som den

onda, alla trafikanter ska samspela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla har vi fått lära oss att man ska stanna när den röda-gubben kommer, och sen får man gå när den gröna-gubben kommer upp. Följer man det ska det inte vara några problem och kunna undvika snabba föremål.

 

Det är ju vinter nu så det är extra halt på vägarna, då får man inte förvänta sig att en bil ska kunna stanna på 2 sekunder om man går över vägen.

 

Beklagar sorgen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bor i en förort till Stockholm. Går över en hårt trafikerad väg två gånger om dan där det dessutom är en busstation, finns inga trafikljus alls. Tittar man föraren i ögonen och inte chansar när det kommer en bil så klarar man sig. Denna tjej tittade sig inte för, hon chansade. En buss kan inte få stopp på någon meter. Somsagt, hade hon haft lite vett hade hon levt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Både bilisterna och fotgängare borde skärpa sig, ser nästan varje dag minst en av varje som inte ser sig för.

Host* pensionärer

 

Håller med dig

Såg en pensionär på minst 70 år som körde, körde skit långsamt, och körde rätt ut i gatan.

 

Visst, dom har sämre syn, men man borde endå vara uppmärksam

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta var ju väldigt sorgligt :(

 

OffTopic: Jag läste detta, i Metro tror jag, och det första jag tänkte på var "tänk om Muffin kände henne"

Tydligen hade jag rätt :(

beklagar.

 

OnT: Jag tycker verkligen att man ska vara försiktig när man går över gatan. Fotgängarna har ett stort och viktigt ansvar.

Men störst är ju verkligen bilisterna och bussarna. De måste se sig för. Det var ju en olycka, men det verkar ju så att de tror att de har företräde. Jag tycker att man verkligen ska skärpa så.

 

i staden där jag bor finns det mycket bilar, och många övergångsställen har så att det är grönt för fotgängarna att gå över, men att bilister får åka i alla fall! :angry:

Oftast är de så att de kommer i rasande fart och kör som dårar, fast det är grönt för fotgängarna. Jag såg en gång hur en tjej gick över ett sådant övergångställe och en bil kommer i rasande fart och kör och hon hoppar precis undan och bilen fortsätter köra.

Det tycker jag man ska ändra på. Att om det är grönt för fotgängarna ska det vara rött för bilisterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta var ju väldigt sorgligt :(

 

OffTopic: Jag läste detta, i Metro tror jag, och det första jag tänkte på var "tänk om Muffin kände henne"

Tydligen hade jag rätt :(

beklagar.

 

OnT: Jag tycker verkligen att man ska vara försiktig när man går över gatan. Fotgängarna har ett stort och viktigt ansvar.

Men störst är ju verkligen bilisterna och bussarna. De måste se sig för. Det var ju en olycka, men det verkar ju så att de tror att de har företräde. Jag tycker att man verkligen ska skärpa så.

 

i staden där jag bor finns det mycket bilar, och många övergångsställen har så att det är grönt för fotgängarna att gå över, men att bilister får åka i alla fall! :angry:

Oftast är de så att de kommer i rasande fart och kör som dårar, fast det är grönt för fotgängarna. Jag såg en gång hur en tjej gick över ett sådant övergångställe och en bil kommer i rasande fart och kör och hon hoppar precis undan och bilen fortsätter köra.

Det tycker jag man ska ändra på. Att om det är grönt för fotgängarna ska det vara rött för bilisterna.

Jag antar du pratar om korsningarna i stan, där kan du inte göra så mycket. Hade det inte vart så hade ingen

bilist lyckats ta sig förbi. Vad man gör är att bilar som kommer från höger och vänster inte får köra mot rött, men dem som kommer ifrån korsningen och har grönt för sig får köra, men ska vara försiktigt. Men du måste erkänna att många tror att de har röda mattan framför sig vid trafikljusen när det kommer till fotgängare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...