💬
Logga in
Fuska.se

Låtar Som Är Sorgliga/depprimerande/handlar Om Lågt Självförtroende & Kärlek Etc

27 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #21
↗ till inlägget

Combobreaker, men varför lyssnar man på sånt här?

Om man inte har någon att relatera till så kan man relatera till musiken, det är gåvan med musik. Musik handlar inte om att må på ett annat sätt, det handlar om att beskriva hur man känner sig just nu, så är det för mig i alla fall...

Senast ändrad:

6 Mar 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om man inte har någon att relatera till så kan man relatera till musiken, det är gåvan med musik. Musik handlar inte om att må på ett annat sätt, det handlar om att beskriva hur man känner sig just nu, så är det för mig i alla fall...

Självklart är det så, men för mig känns det i alla fall alltid bättre att i så fall lyssna på musik man mår bättre av och försöka glömma allt annat, istället för att sjunka ännu mer. Men så är också folk som någon annan nämnde olika.
Nivå 5 · Fuskare

Tycker att sorgsen musik är upplyftande att lyssna på när jag känner mig nere, kanske för att man börjar tänka "det kunde ha varit värre".

"Glad"-musik hade nog bara fått mig o må ännu sämre, då menar jag sån riktigt överdriven glad musik, dvs. det mesta som spelas på MTV/radio etc.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #24
↗ till inlägget

Självklart är det så, men för mig känns det i alla fall alltid bättre att i så fall lyssna på musik man mår bättre av och försöka glömma allt annat, istället för att sjunka ännu mer.

Självtröst funkar inte för mig, men sjävlvklart lyssnar man på glad musik när man är glad. :D

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Är tydligen skriven till hennes döda syster.

Nivå 3 · Lärling

Eminem-When im gone.

15 Mar 2011
Nivå 4 · Lärling

bert jansch - needle of death

-om en horsepundare

neil youngs album 'harvest'

fylld med lite höstdepression, ett av mina top10 best album of all favourite time listed great

25 Mar 2011
Nivå 2 · Novis

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in