Hoppa till innehåll

Raids


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

Skrev en apply till en guild med 2/12 heroic, vet inte vad jag tänkte men jag kände att det var bättre att börja högre upp än längst ner, iallafall så blev jag acceptad och jag kan inte ett skit om cata raiding. Jag skrev såklart det i applyn men pga att jag bara har ca. 4 epics och resten blått gear så är det en jävla press på mig just nu eftersom jag måste prestera jävligt bra för att komma vidare.

 

I vilket fall, första raiden är imorgon och jag har kollat flera gånger på video guider osv.

Vad jag undrar är, vad har ni för tips? Jag har problem att memorera fighterna just nu men jag antar att när jag väl är i rummet så kommer det tillbaka.

 

Finns det någon speciell finess till cata raiding kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan säga som så att Normal är sjukt lätt, Heroic däremot är ganska mycket svårare, men det beror självklart på vilken boss. Finns väl inte direkt någon speciell finess men jag föreslår att du läser taktiker också, vilka abilities bossen har och kolla filmer som du redan gjort. Men man får väl slowa alla adds som spawnar på en boss, T.ex på Omnitron Defense System, Maloriak, Cho'Gall etc. Dessutom Interupta det mesta dom castar!

 

Även ifall du har dåligt gear och du inte gör tillräckligt bra dps för att progressa en Heroic boss så tar dom med dig till farmbossar så du kan få bättre gear. : P

Redigerat av Emomilol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...