Hoppa till innehåll

Gissa Boktiteln Leken


Rekommendera inlägg

Den här leken går ut på att jag skriver ett stycke ur en bok och så får ni gissa på vilken bok det är som jag pratar om.

 

Den som gissar rätt får ta en ny titel ur en bok.

 

Regler

 

1 Du får ge Ledtrådar

 

2 Var noga med Genre

 

3 Seriöst Spel Tack

 

4 Vårdat språk tack.

 

Det var reglerna då börjar jag.

 

 

Genre Deckare/ Thriller

 

Expresståget mellan Moskva och Berlin dundrar fram genom vinternatten. Ombord finns den brittiske agenten Bernard Samson. I sällskap har han en döende man som kanske kan hjälpa honom ur den väv av lögner och förräderi, som han är insnärjd i.

 

Ledtråd Författaren är Brittisk och Boken är utgiven 1999

Redigerat av BanditRock2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Och kärlek

 

Googlade "Expresståget mellan Moskva och Berlin dundrar fram genom vinternatten." :)

 

Min tur:

En liten stund därefter hörde Dantes ett ljud som när man prasslar med lärft.

- I kväll skall det verkställas, befallde guvernören.

- Hur dags? frågade fångvaktaren

- Mellan tio och elva.

- Skall man vaka vid liket?

- Ånej, vad tjänar det till? Stäng dörren, som om han ännu levde. Det är allt som behövs.

Åter avlägsnade sig steg, rösterna avtogo i styrka, bullret av dörren med dess knarrande gångjärn och gnisslande reglar nådde Dantes öron.

Varsamt lyfte den unge mannen upp stenen och såg med spanande blickar in i den gamles rum. Det var tomt. Dantes steg upp ur hålet.

 

Ledtråd: Det är en klassiker. Alla borde kunna den här.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Brunnen slutade i ett källarvalv. Tomt. Inte en själ. Facklorna slocknade. Borgherrarna - kroppsliga eller inte - hade stridit och förlorat. Och lurat sig själva. Visst hade de fått sitt Odjur, men utan kraften och ondskan som de hade räknat med. Vem vet, kanske hade Kejsaren ändå gjort den här världen en stor tjänst?" Redigerat av FreakyStyley
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...