Hoppa till innehåll

Htc Desire, Desire S Eller Incredible S?


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad är det för skillnad på dessa tre mobiler och är det några stora skillnader?

Desire:

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpack...roduct@SE_TELIA

 

Desire S:

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpack...roduct@SE_TELIA

Incredible S:

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpack...roduct@SE_TELIA

 

 

 

Jag hade en Desire men den fick egna ben och gick iväg för inte så längesedan. Och jag var väldigt nöjd med den eftersom den sällan krånglade, utan flöt på bra hela tiden. Tålig skärm mm.

Det enda som jag tyckte var lite negativt med min vanliga Desire var att kameran var lite för dålig(tänker på bildkvaliten på bilderna och inspelad video). Dessutom så saknade jag en equalizer i MP3-spelaren som fanns på mobilen.

Är det någon utav er som vet om ifall kameran är något bättre på någon utav de andra två mobilerna?

Ni berätta gärna om dom vilken mobil ni skulle ha valt och varför.

 

Själv så är jag inne på att köpa Incredible S bara för att det skiljer så lite mellan den och den vanliga S.

Sen så har jag inget emot att skaffa en vanlig Desire men den har ju funnits nu ett tag och tekniken går ju framåt hela tiden så man kanske borde satsa på något nytt.

Redigerat av Progressive
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte så stora skillnader egentligen, Desire filmar väl inte med HD upplösning, har mindre ramminne, har AMOLED skärm medans Desire S/Incredible S har Super LCD. Desire S har jag hört ska ha väldigt bra batteri emot dem övriga 2 kandidaterna. Incredible S bär på en kamera med 8mpx men vi vet idag att megapixlar bara är försäljningstrix och betyder inte alls att kameran är bra. DS/IS har digital zoom med kameran vilket pappa Desire inte har, pappa Desire har ingen frontkamera heller medan dem andra har det.

 

Bra hemsida att jämföra specifikationerna. Vill du jämföra kameran är alternativet att gå till en butik och prova på demoexemplaren eller kolla på youtube där det finns många som testar just kameror på mobiltelefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Siffror avgör inte en produkt, samma med att megapixlar spelar så jävla liten roll.

+1000

 

Blir så j*vla less på folk som hela tiden ska "megapixelfiera" deras mobiler.

 

"-Uhh, min mobil har en 7 megapixels kamera, den pwnar din systemkamera med 5 megapixlar".

 

Är så på nästan allt du kan hitta, t.ex så behöver inte ett grafikkort vara bättre för att det har 512mb ram och inte 256mb.

 

Gå på omdöme och känsla, inte siffror. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det kommer vara stor skillnad på Desire S och Incredible S när det gäller snabbhet då Incredible S har dual core processor på 1,2 Ghz medan Desire S bara har 1 Ghz single core. Skärmen skiljer sig också och är 3,7 tum för I och 4,3 för D. I är därför större men tunnare. I är såklart därför också något tusen dyrare.

 

Så valet är mellan en väldigt stor, dyr och snabb mobil och en lite mer bekväm storlek, långsammare och billigare.

 

Incredible S kommer förmodligen tillsammans med Galaxy S II vara den snabbaste på marknaden när den kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer vara stor skillnad på Desire S och Incredible S när det gäller snabbhet då Incredible S har dual core processor på 1,2 Ghz medan Desire S bara har 1 Ghz single core. Skärmen skiljer sig också och är 3,7 tum för I och 4,3 för D. I är därför större men tunnare. I är såklart därför också något tusen dyrare.

 

Så valet är mellan en väldigt stor, dyr och snabb mobil och en lite mer bekväm storlek, långsammare och billigare.

 

Incredible S kommer förmodligen tillsammans med Galaxy S II vara den snabbaste på marknaden när den kommer ut.

Hittar ingen fakta på att HTC "IS" ska ha dualcore, jag antar att du menar HTC Sensation som tros vara HTC's flaggskepp under sommaren.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittar ingen fakta på att HTC "IS" ska ha dualcore, jag antar att du menar HTC Sensation som tros vara HTC's flaggskepp under sommaren.

Ja såklart, fel av mig. :visslar:

Lika namn de har? XD

 

Men köp en optimus 2x eller Galaxy SII tycker jag i så fall, om man nu inte orkar vänta på Sensation. Optimus 2x har ju inget högre pris heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja såklart, fel av mig. :visslar:

Lika namn de har? XD

 

Men köp en optimus 2x eller Galaxy SII tycker jag i så fall, om man nu inte orkar vänta på Sensation. Optimus 2x har ju inget högre pris heller.

Word on that, jag hade valt Samsung.. Även Google har sin favorit OEM just nu som Samsung med tanke på att HTC har tappat smak när det kommer till design. Annars är båda två bra telefoner och väldigt identiska i hårdvara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...