Hoppa till innehåll

Mage Problem!


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har lite problem med min fire mage. Min dps är för låg. Igår när vi körde nefarian så låg jag på högst 20k dps (med alla cd förutom tw) men sen var det konstant dps på 13k.

Jag borde ligga vid 16+ och jag har provat olika saker som reforge till haste och crit.

Behöver hjälp hur ska jag göra jag har gearet för att göra 16k+ dps.

 

Armory:

http://eu.battle.net/wow/en/character/outl...perali/advanced

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var ett tag sen jag spelade mage, och har inte så jätte bra gear. Men du bör ha 3 points i Netherwind presence. Jag har 2 Fire specs när jag raidar, ett med Pyromaniac och ett utan, pga att man behöver den inte på så många bossar. Och varför har du reforgat crit?? Det är din main stat tillsammans med int och haste.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart som fan att han ska reforga crit. Annars gör man ju kass dps utan att får några fina hot streak procs.

 

Byt din enchanten på dina legs till epic, resten av dina reforges ser bra ut. Köp Darkmoon Card: Volcano också, BiS för fire. Dina prio stats som Fire är Intellect, Hit, Spellpower, Crit, Haste och Mastery. Du lär göra ganska nice dps när du får 4set också, 10% haste på Fireball är inte fel. : p

 

http://eu.battle.net/wow/en/character/twis.../zaato/advanced

 

Ser ungefär likadant ut med statsen så du borde göra lite mer dps, om du har tur med hot streak procs. Hur mycket gör du på Argaloth?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag går off topic men varför har du Spirit på dina shoulders?

 

Rotationen är ju även väldigt viktig när det kommer till dps, om inte viktigast.

Har haft dom sen Januari och innan det så hade jag blåa shoulders. Mantle of Roaring Flames har aldrig droppat för mig fast än att jag dödat Atramedes 10 gånger. : ( Slutat spela nu iaf så.

 

Rotation är Scorch, Living Bomb, Spamma Fireball, Pyroblast när Hot Streak proccar, använd Living Bomb så fort den exploderat, Scorch när du rör på dig och även när du måste få upp Critical Mass på bossen/din target.

 

Använd bara Fire Blast när du aoear, när du har Impact proc alltså. Dragonbreath/Flamestrike gör också nice dmg.

 

Ett annat tips är att ladda ner Combustion Helper från Curse.com så du får ut mer dmg av Combustion, Det AddOnet räknar ut hur mycket dmg dina dots gör, hur mycket Ignite tickar för etc. så Combustion tickar för mer dmg.

Redigerat av Emomilol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart som fan att han ska reforga crit. Annars gör man ju kass dps utan att får några fina hot streak procs.

 

Byt din enchanten på dina legs till epic, resten av dina reforges ser bra ut. Köp Darkmoon Card: Volcano också, BiS för fire. Dina prio stats som Fire är Intellect, Hit, Spellpower, Crit, Haste och Mastery. Du lär göra ganska nice dps när du får 4set också, 10% haste på Fireball är inte fel. : p

 

http://eu.battle.net/wow/en/character/twis.../zaato/advanced

 

Ser ungefär likadant ut med statsen så du borde göra lite mer dps, om du har tur med hot streak procs. Hur mycket gör du på Argaloth?

Det jag menade var att han inte skulle reforga från crit, såg ut som han hade gjort det, men jag som såg fel så fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...