Hoppa till innehåll

Skillnad På 2.1 Och Högre


Rekommendera inlägg

Hej, det är så att jag har fått en Xperia X8 som har android 2.1 update1. Men jag undrar om de skulle va/bli större eller stor skillnad på om det skulle vara Android 2.2 eller 2.3...

 

Jag har även hört att man kan uppgradera ändå....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 3495abc

Hej, det är så att jag har fått en Xperia X8 som har android 2.1 update1. Men jag undrar om de skulle va/bli större eller stor skillnad på om det skulle vara Android 2.2 eller 2.3...

 

Jag har även hört att man kan uppgradera ändå....

Ja, det är skillnad

Interfacet blir bättre (?)

Mobilen snabbare, bättre batteritid

Med 2.2 kan du även lägga in apps på SD, så kallad A2SD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNekoFTW

Stor skillnad, har du stake att roota och flasha så gör det.

Har rootat, hur flashar man? :P

 

Är inte rädd för att formatera om hela jävla mobilen, har nästan inte ett piss kvar ändå sen förra gången jag kom åt den där jävla knappen xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, men typ om nån bara berättar hur man gör så kan jag nog, och vad är det som försvinner? Är det som att formatera dator? Och vad behöver jag??

 

Och sen har jag sett typ appar som man kan klocka upp cpu'n, men jag undrar om det är dåligt för telefonen??

 

Nu har jag rootat, nån som skulle kunna hjälpa mig med att flasha?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Root Explorer när jag tar permission på " Permission " och sen kryssar jag i alla och trycker på OK, men sen när jag trycker på Permission igen så är de inte ikryssna.

 

 

Och när jag startar Root Explorer kommer det upp en ruta där det står " Root Explorer has grant superuser permission ".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börja med att ta backup på alla era appar genom installera xrecovery och ta en backup och en backup på era appar om ni vill det genom titanium backup. JAG tog backup på sms genom myphoneexplorer då jag har mina kontakter via gmail. Ta sedan backup på romen i xrecovery och ladda ner zip filen för eran rom och flasha.

 

Ska tilläggas att jag har en blade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...