Hoppa till innehåll

Nätaggregatet Gone Crazy


Luxaxix
 Dela

Rekommendera inlägg

Eftersom hårddisken kraschade på min riktiga (bärbara) dator så jag var tvungen att skicka in den (eftersom det gick på garanti, hade gått enklare och snabbare att byta den själv men jag vet inte vad sådana delar kan gå på), och spelar därför på familjens gamla dator, en förbyggd stationär Packard Bell från OnOff tror jag. Den är ett par år och kör Vista.

 

Den har gått fint och så förutom att den kör Vista, (som jag inte haft så mycket emot förut, men att gå från win 7 till vista är nog det värsta man kan göra) men igår vid 18.00 så stängde jag ned datorn i vila, varpå jag begav mig iväg till några vänner för att grilla. Jag kom hem vid 03.00 och tänke starta datorn igen, men kom på att det inte var någon bra idé om man ska komma upp någorlunda tidigt på morgonen. Nu vaknade jag visserligen vid 13.00 ändå och startade datorn varpå den låter extremt mycket. Jag har tagit bort sidan för att lokalisera ljudet och det verkar komma ifrån nätaggregatet. Jag har dammsugigt hela datorn, inklusive fläkten till nätagget.

 

Frågan är nu:

 

Vad ska jag göra för att felsöka? Tror knappast det är något mjukvarufel, men jag kanske kan använda mjukvara för att lokalisera felet?

Är nätagget sönder? Är det bara att byta? Jag har 2 äldre nätagg som jag kan sätta dit, men det är ju lite arbete med sådant.

Är det farligt? Det verkar ju inte ha någon inverkan på datorns prestanda.

 

//Luxaxix

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom hårddisken kraschade på min riktiga (bärbara) dator så jag var tvungen att skicka in den (eftersom det gick på garanti, hade gått enklare och snabbare att byta den själv men jag vet inte vad sådana delar kan gå på), och spelar därför på familjens gamla dator, en förbyggd stationär Packard Bell från OnOff tror jag. Den är ett par år och kör Vista.

 

Den har gått fint och så förutom att den kör Vista, (som jag inte haft så mycket emot förut, men att gå från win 7 till vista är nog det värsta man kan göra) men igår vid 18.00 så stängde jag ned datorn i vila, varpå jag begav mig iväg till några vänner för att grilla. Jag kom hem vid 03.00 och tänke starta datorn igen, men kom på att det inte var någon bra idé om man ska komma upp någorlunda tidigt på morgonen. Nu vaknade jag visserligen vid 13.00 ändå och startade datorn varpå den låter extremt mycket. Jag har tagit bort sidan för att lokalisera ljudet och det verkar komma ifrån nätaggregatet. Jag har dammsugigt hela datorn, inklusive fläkten till nätagget.

 

Frågan är nu:

 

Vad ska jag göra för att felsöka? Tror knappast det är något mjukvarufel, men jag kanske kan använda mjukvara för att lokalisera felet?

Är nätagget sönder? Är det bara att byta? Jag har 2 äldre nätagg som jag kan sätta dit, men det är ju lite arbete med sådant.

Är det farligt? Det verkar ju inte ha någon inverkan på datorns prestanda.

 

//Luxaxix

Om det låter väldigt illa så skulle jag inte fortsatt köra med det iaf. När jag lanade med min kompis så började datorn att typ vibrera (fläkten) o då ba sparka han på datan så vart de bra.

 

Och jag skulle iallafall prövat med ett annat nätaggregat om inte 'sparken' skulle hjälpa.

 

(Skrivet med en hand) ;|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ingen mjukvara som kan kopplas till nätaggregat.

 

Har du testat att dra ur strömkabeln till nätaggregatet och sätta i det igen? Vissa saker kan haka upp sig när det gäller vänte/viloläge.

Redigerat av CeZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ingen mjukvara som kan kopplas till nätaggregat.

 

Har du testat att dra ur strömkabeln till nätaggregatet och sätta i det igen? Vissa saker kan haka upp sig när det gäller vänte/viloläge.

Startat om, dragit ur alla sladdar, dammsugit, satt tillbaka allt.

 

Verkar inte bli värre iallafall, men det är konstant ljud.

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...