Foto

Internet Från Laptop Till Stationärr?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1 prestige

prestige

#4 Medlem

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 135 inlägg

Postad 02 september 2011 - 22:19:01

Tjena, nu är det så att jag e klar med dator bygget efter några långa timmar xd
men undrar lite, hur får jag internet från min laptop via en lan sladd/internetr sladd vafan det heter till min stationära datorn ?
När jag kopplade dessa ihop så kom det upp på min stationära datorn typ"unidentifield network" och står det typ "Local Area Connection doesn't have a valid IP configuration" :/

Hjälp

Tack

#2 sp3xor

sp3xor

#5 Spelsugen

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 206 inlägg

Postad 02 september 2011 - 22:28:20

Tjena, nu är det så att jag e klar med dator bygget efter några långa timmar xd
men undrar lite, hur får jag internet från min laptop via en lan sladd/internetr sladd vafan det heter till min stationära datorn ?
När jag kopplade dessa ihop så kom det upp på min stationära datorn typ"unidentifield network" och står det typ "Local Area Connection doesn't have a valid IP configuration" :/

Hjälp

Tack

Om det nu är så att du har en vägguttag där du stoppar i sladden så gör du det, det är liksom solklart. Sen sätter du i sladden i modemet sen sätter du in 2 andra sladdar som går från modemet till stationära o bärbara. Och om det är så att du gjort så som jag förklarat men att det inte funkar försök reparera själva nätverket så lär det fixas(får vi hoppas på).

#3 prestige

prestige

#4 Medlem

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 135 inlägg

Postad 02 september 2011 - 22:31:54

Om det nu är så att du har en vägguttag där du stoppar i sladden så gör du det, det är liksom solklart. Sen sätter du i sladden i modemet sen sätter du in 2 andra sladdar som går från modemet till stationära o bärbara. Och om det är så att du gjort så som jag förklarat men att det inte funkar försök reparera själva nätverket så lär det fixas(får vi hoppas på).

asså min laptop får internet från trådlösa internet från hemma modemet, och från laptopen tar jag lan sladd till min stationära men det funkar inte sad.gif

#4 sp3xor

sp3xor

#5 Spelsugen

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 206 inlägg

Postad 02 september 2011 - 23:42:38

asså min laptop får internet från trådlösa internet från hemma modemet, och från laptopen tar jag lan sladd till min stationära men det funkar inte sad.gif

Du kan ju inte ta en sladd från en bärbar till en stationär..... ska visa ett exempel:

#5 prestige

prestige

#4 Medlem

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 135 inlägg

Postad 03 september 2011 - 08:40:09

Du kan ju inte ta en sladd från en bärbar till en stationär..... ska visa ett exempel:

Asså jag menar att jag inte vill ha typ 100m kabel från övervåningen neråt xd har ej så lång internetkabel till modemet :/ hajar du ? xD

det jag menar Modem--Bärbar med trådlösa internet--stationär via internet kabel från min laptop tongue.gif

men det kanske itne går ?..

#6 JJespeRR

JJespeRR

#8 Forumit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 196 inlägg

Postad 03 september 2011 - 14:08:12

En lätt inställning! smile.gif

Bifogad fil  äntärnät.png   78,98K   43 Antal nerladdningar
Amd Duron 1.2 Ghz | 512 Mb | Ati Radeon x165007/08-2006

#7 sp3xor

sp3xor

#5 Spelsugen

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 206 inlägg

Postad 03 september 2011 - 16:17:00

En lätt inställning! smile.gif

Bifogad fil  äntärnät.png   78,98K   43 Antal nerladdningar

Haha det visste jag ingenting om, bra att veta xD. Annars så köper du trådlöst modem, trådlöst nätverkskort till stationära o sen så är de stora problemen borta!

#8 Luxaxix

Luxaxix

#9 Forumlegend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 038 inlägg

Postad 05 september 2011 - 10:39:22

Kan uppkomma problem om du inte har en korsad kabel..
Mitt svar baseras ej på min globala uppfattning om dig,Utan enbart på ditt/dina inlägg i den aktuella tråden.

Logga in för att kunna skriva inlägg