↗ till inläggetHar hört att den enda hög-level enchanting trainern i Vanilla bara fanns i Uldaman :P .Håller med, och tycker det är 80% av varför spelet har blivit så tråkigt.
Bortsett från de första levlarna du får i starting zonen så kan du verkligen levla 10-85 utan att lämna Orgrimmar. Några boosts i RFC, sen bara stå och pumpa BGs eller Dungeons hela vägen. Saknar lite hur det var i TBC. Man var runt i de olika zonerna och man fick ta sig till de olika raiderna/dungeonsen och det var en del av det hela. Visst finns det dailies nu, men räknar det inte riktigt som att "komma ut" av att ta en portal till Tol'Barad eller Mount Hyjal/Deepholm från Orgrimmar, och sedan vara tillbaka 15 min senare. Tycker Blizzard ska sluta trycka in exakt ALLT i huvudstäderna, hellre att man får åka till några andra ställen för att fixa vissa saker.
Även fast jag inte spelade i Vanilla så tyckte jag idéen med att de bästa profession-trainers fanns ute i andra zoner var en rätt intressant idé. Sätt den bästa tailoring-npcn i Winterspring eller någon annan random zone, blir lite intressant iaf. :P
Mists Of Pandaria- Ny Expansion Avslöjad!
Vet inte om det stämmer, men låter ju rätt coolt isf. :D
Minns i alla fall att jag fick massor av boosts i Uldaman av en guildmedlem, för han skulle göra något där med enchants. Den enda jewelcrafting-tränaren fanns i Exodar och Shattrath tidigare i alla fall. Var ett jävla åkande.
För övrigt. Release datum är satt! 25 September smäller det.
Var inne på Game och förhandsbokade Collectors Edition förrut. :) Blir nog tyvärr som vanligt att man börjar gejma på morgonen/dagen och inte vid midnatt, men förhoppningsvis kan man nöta en del.
Bokade även jag (Gamestop). Och jag har aldrig orkat hålla på vid midnatt. Det är ju ingen brådska direkt.
Känner samma sak. Kan man acceptera att man ändå inte kommer få någon Server First Achievement, då känns det ändå inte värt det att sitta och nöta vid midnatt. :P
Det lär ju inte hända, nej. Då får man bli betydligt mer hardcore först. De som får server first brukar ju ofta ha guilds som hjälper dom dessutom.
Precis. Sen ligger det mycket träning bakom med, tror att de flesta som fått server first har spelat betan och hunnit skaffa sig en liten uppfattning om hur de ska gå tillväga. Om de t.ex. ska dra upp First Aid till max skill först, då har de förmodligen hittat ett ställe som är bra att farma på, bra respawn-rate och drop-rate osv.
Sen är det inte så att ett expansion kommer och min första tanke är: "nu maxar jag fishing!" :D Man vill bara levla upp, kolla igenom nya dungeons etc.
Precis. Har de dessutom hela guildet som farmar material så går det ju ännu fortare. Även de som tar realm first/world first på leveling har ju guilds som hjälper dom. Tycker det är lite fusk faktiskt, det kan ju inte vara kul att få en realm first för att någon annan har farmat massor av material åt dig.
Har faktiskt inte läst på så mycket om expansionet, har sett lite bilder och så över zonerna, men tycker det blir lite roligare om man inte vet så mycket när det kommer. Dock väldigt glad att accountbound-achievements är på G, det är verkligen något jag ropat efter sen achievements kom, och jag hoppas de går mer och mer mot det. Bortsett från rare mounts så hoppas jag det kommer påverka titlar med. Har t.ex. Hand of Adal och Champion of the Naaru på min warrior som var min main i TBC, men nu är min main en priest sen WotLK, och skulle verkligen vilja ha titlarna på den. Det är ju trots allt spelaren som åstadkommer saker i spelet så det borde inte vara begränsat till en karaktär, samtidigt om allt blir accountbound får man hitta någon lösning med pugs eftersom folk oftast länkar itlvl och achievement.
Efter att ha spelat i MoP i några månader är det ju nog bättre än Cata överlag men obalanserat i PvP rätt så länge.