Sitter och funderar på om man skulle lägga ut lite på en lite dyrare bil. Fyller 18 om en månad och körkortet ska ligga i plånboken direkt var det tänkt.
Har just nu en 745 -88 som går fint, typ allt funkar och det är inget större fel på den, rolig att köra och den ser bra ut.
Funderar dock på att köpa en ny bil, en lite dyrare "lyxbil". Första tanken var en 940, sedan, men gick mer in på BMW, typ 320 eller liknande, men de är ganska dyra i andrahandsvärde så man behöver lägga ut ca 20-30k om man ska få någon vettigt, utan rost etc.
Så jag kikade lite på blocket och kom helt plötsligt in på lite mer racingbilar och blev genast sugen, har nu suttit och kikat på Impreza, Skyline etc. och är så sjukt sugen..
Men då är frågan, är det värt att lägga ut kanske 100k för en bil nu? Har egentligen inte råd så det får man väl lösa genom att låna och så, men ska man köpa en nu, eller vänta ett år när man jobbat lite och rent av har fast lön?
Har ni några tips på bilar? De bilar jag gillar är i stil med RX-7, Supra, Skyline, EVO, Impreza m.m.
Huvudsaken är att de är snygga och låter häftigt. Skämt åsido men de ska gå snabbt :)
Hur dyrt är det att äga en sån bil? Vet att försäkringen är svindyr, (10k+), men pappa får väl äga den så blir det väl iallafall lite billigare.. Hur mycket drar de? Blir mycket landsväg då jag bor 2 mil från stan, och drar de 2l/mil så blir det ganska dyra resor..
Jag antar att det är större risk att dra till sig uppmärksamhet från polisen om man har en sån här än om man kör 740, men tror ni att det innebar någon fara för spaning o.s.v.?