Hoppa till innehåll

Hjälp Med Drevning


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 7 månader senare...

Kugga ner fram eller upp bak=starke,hetsigare karaktär,kraftfullare acceleration men lägre toppfart.

 

Upp fram eller ner bak=slöare acceleration,jämnare gång och högre toppfart.

Detta är grunden.

 

Men man kan inte jämföra drevningar mellan olika hojar/moppar utan att räkna med motoreffekt och utväxling i motor och växelåda. Har dina kompisar samma moppe som du?

 

Exempel: Min kompis har en BMW 650 X-Moto med 15-47 i drevning och jag har en KTM 625 SMC med 16-38 (snart 15-40) Även om hans hoj borde vara kvickare i acc men långsammare i topp så är det tvärt om pga annorlunda utväxling i motorpaketet.

 

Något annat att tänka på är även att inte göra för stora ändringar det kan hända väldigt mycket på karaktären att bara byta från 12-65 till 11-65 eller 13-65.

1 fram motsvara ungefär tre bak. Dvs byta en kugg fram ger samma resultat som 3 bak.

Byter man bak får man även räkna med att kanske behöva skaffa annan kedja,jag tror jag måste byta kedja om jag byter från 16-38 till 15-40.

 

Som herren ovanför skrev beror det på vad du skall göra.

Redigerat av Northwest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...