Hoppa till innehåll

Dave37's Frågetråd


Rekommendera inlägg

Rent generellt ser jag ingen mening med livet, alltså jag tror inte det finns någon universellt svar och ska man vara riktigt noggrann så ser inte jag det som att jag har någon mening med mitt liv heller, utan mer vad jag vill få ut av det. Så som jag tolkar frågan är något i stil med "vad ska man ha gjort när livet är slut?" och det får mig att tänka på när man är precis i de sista stunderna av sin tid här, och förhoppningsvis har en kort stund att reflektera över om man har lyckats. Då när man har allt bakom sig och ingenting framför sig, då spelar varken pengar eller status roll, inte ens vänner och familj, det finns ingenting som man kan ta på som är till någon nytta den sista stunden. Därför är min slutsats att det bästa man kan vara när man dör, är lycklig och nöjd. Det är något som jag känner är meningen med livet, att dö lycklig.

 

Sen är det grymt svårt att veta vad jag ska göra för att uppnå det, men min teori är att jag ska försöka att vara så lycklig jag kan under hela mitt liv och vara sann mot mig själv och förhoppningsvis kan jag då se tillbaka på mitt liv sen och känna stor fröjd och nöjdhet över mitt försök till att leva.

 

Jag har tänkt så här väldigt länge, men från 01:00 till 04:00 i Zeitgeist: Moving Forward säger samma sak i princip på ett väldigt fint poetiskt sätt:

https://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w#t=1m07s

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...