Hoppa till innehåll

En Kompis Har Svikit Mig Snälla Hjälp :(


Rekommendera inlägg

Jo allt Började för några dagar sen. Jag o min kompis o hans flickvän Hade bestämt att vi skulle gå ut o Käka efterskolan. Direkt efter andra lektionen Så frågade dom en kille som jag visste inte var shyst och som gjorde olagliga saker om han ville hänga på o käka. o då bestämde jag mig för att åka hem direkt efter skolan. När bussen väl kom så tittade min kompis respektive hans flickvän o den andra bara på mig o värkade inte bry sig. När jag kom hem så frågade min kompis flickvän mig varför jag inte var med dom o käkade o då berättade jag som det var o hon bara okej men det var tråkigt att du inte kom. då berättade hon även att min kompis hade gått hem till han som inte var shyst eller förden delen trevlig. Då när min kompis då kom hem Dagen efter så förklarade jag för han att den killen han umgicks med inte var speciellt trevlig o att han gjorde dumma saker. Men min kompis värkade ej bry sig o då fick jag nog efter att ha förklarat för min kompis säkert 20 30 gånger så sa jag upp vänskapen.

 

o då sa han på facebook bara att jag behöver inte dig heller så whatever o den är ingen ide att du skriver på min carebox för det kommer ändå att synas att du har skrivit meddelanden till mig som jag sen kommer radera o Lär dig stava.

 

Så vad ska jag göra han o jag pratar aldrig med varandra llängre men han gör mig så jävla förbannad bara jag ser honom hur ska jag göra för att glömma honom :( snälla hjälp mvh Lillskiten2

 

 

Redigerat av Lillskiten2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fixat texten till läsbar svenska som man slipper blöda ur ögonen av att läsa.

Jo allt började för några dagar sen. Jag, min kompis och hans flickvän hade bestämt att vi skulle gå ut och käka efter skolan. Så fort andra lektionen var slut så frågade de en kille som jag inte tycker är schysst och som gjorde olagliga saker om han ville hänga på och käka. Då bestämde jag mig för att åka hem direkt efter skolan istället. När bussen väl kom så tittade min kompis, hans flickvän och den andre bara på mig och verkade inte bry sig.

 

När jag kom hem så frågade min kompis flickvän mig varför jag inte var med dem och käkade. Jag sa som det var och hon bara "okej men det var tråkigt att du inte kom". Då berättade hon även att min kompis hade gått hem till den andre som inte var schysst. När min kompis kom hem dagen efter så förklarade jag för honom att den andre killen inte var speciellt trevlig och att han hade gjort dumma saker. Men min kompis verkade inte bry sig och då fick jag nog. Efter att ha förklarat för min kompis säkert 20-30 gånger så sa jag upp vänskapen.

 

Senare sa han på facebook att "jag behöver inte dig heller så whatever och det är ingen idé att du skriver på min carebox för det kommer ändå att synas att du har skrivit meddelanden till mig som jag sen kommer radera och lär dig stava."

 

Så vad ska jag göra? Han och jag pratar aldrig med varandra längre, men han gör mig så jävla förbannad bara jag ser honom. Hur ska jag göra för att glömma honom? :( snälla hjälp mvh Lillskiten2

 

Sorry om jag skriver dåligt hoppas ni fattar//

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du trollar, detta är skitfånigt. Hur vet du hur den "dumma" killen är? Han kanske är skitschysst även om han bryter mot lagen. Det är ditt fel, ingen har svikit någon. Det var du som sa upp vänskapen. Om någon har svikit någon är det du. Vill du vara kompis med honom så be om ursäkt bara för fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är larvigt att du bryr dig om vem din kompis hänger med.

 

Skit i det, be om ursäkt och hoppas på att han godtar det.

Håller med.

 

Ta den konflikten med killen du inte tycker om istället, om du lär känna honom bättre kanske du får en bättre uppfattning också? Att bara hålla dig borta kommer inte gynna dig på något sätt. Du kommer lära dig mycket mer på att lära dig hantera den nya sociala situationen istället för att fly från den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dom andra.

Btw så är det väl igentligen bara att lämna din kompis om du inte gillar honom mer och hitta andra, istället för att ha en diskussion?

Hur länge har ni varit kompisar? Dagis?

För folk ändras med tiden, och din kompis kanske föredrog att göra saker med den andra killen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Käre Lillskiten2

 

Ibland är det svårt att acceptera när någon som man själv tycker om vill spendera tid med någon som inte är så trevlig Även om det är omöjligt att kontrollera vem dina kompisar hänger med så är det möjligt att kontrollera ditt eget beteende. Fortsätt bara vara en god vän. I slutändan kommer skillnaderna mellan en falsk vän och en sann en märkas

 

// Din trogne medforumit, Dave37

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...