💬
Logga in
Fuska.se

Fps Drop I De Flesta Spelen

11 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag får fps drop I de flesta spelen, börjar bli jävligt jobbigt.

Jag har skaffat HW monitor och börjar tro att det kan vara något med överhettning. Skaffat detta program och det står att mitt grafikkort är på 95. Kan det vara det?

post-64472-1358041306_thumb.png

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Dammsug datorn? Annars vet jag inte.

Nivå 5 · Fuskare

Om ditt grafikkort är på 95 grader så kan det definitivt vara det.

EDIT: Ditt, inte mitt.

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare

Vad har du för grafikkort och vad kör du för spel som du får FPS-drop på och på vilka inställningar? håller med Loopen, en första åtgärd är att få bort damm från delarna.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Vad har du för grafikkort och vad kör du för spel som du får FPS-drop på och på vilka inställningar? håller med Loopen, en första åtgärd är att få bort damm från delarna.

Hur ska jag dammsuga? Ska jag öppna datorn och dammsuga?

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Ja.

Nivå 13 · Mästerfuskare

Om du har en burk med tryckluft är det att föredra då du kommer åt bättre och risken att du råkar stöta till något och förstöra är mindre.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringu...n/#post12769018

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #8
↗ till inlägget

Om du har en burk med tryckluft är det att föredra då du kommer åt bättre och risken att du råkar stöta till något och förstöra är mindre.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringu...n/#post12769018

Aa, haft en sån innan. Tack för hjälpen,.

Nivå 6 · Fuskare

Du skall aldrig dammsuga en dator med vanlig dammsugare, det måste göras med tryckluf. Med en dammsugare kan det bli ESD-skador.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Du skall aldrig dammsuga en dator med vanlig dammsugare, det måste göras med tryckluf. Med en dammsugare kan det bli ESD-skador.

Det beror ju på hur nära man har munstycket. Ser man till att hålla det på ordentlig avstånd är inte damsugaren tillräckligt kraftig för att göra någon skada. Men som sagt, tryckluft är helt klart att föredra.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det beror ju på hur nära man har munstycket. Ser man till att hålla det på ordentlig avstånd är inte damsugaren tillräckligt kraftig för att göra någon skada. Men som sagt, tryckluft är helt klart att föredra.

Fast om man vill ha bort allt damm(som är att föredra) så måste man närma sig med munstycket.
Nivå 5 · Fuskare

Rätt säker på att det går att få bort damm utan att ha dammsugarslang-grejen precis skrapandes emot sakerna.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in