💬
Logga in
Fuska.se

Varför just Skjutspel??

98 svar · startad

Nivå 4 · Lärling

Jag håller med Chain.. Om man springer ut och dödar folk är det antingen för att man:

Är missnöjd med sitt liv, mår dåligt, är psykiskt skadad, tycker att man inte har något att leva för eller liknande, men inte för spelen! Man blir inte sjuk av att titta på en animerad gubbe med animerad pistol med tecknade skott!!!! Om ni fattar vad jag menar.. Som Chain skriver: Om man springer runt och dödar är det för att man är sjuk i huvudet och inte för spelen!

Att förklara för nån varför man tycker Gta 3 är roligt är det ju faktiskt ganska svårt.. Det blir ju att man säger " Det är roligt med skjutspel" eller liknande.. Så att förklara varför det är roligt är svårt, det är bara roligt!

Nivå 0 · Nykomling
vad för rpg? om du typ spelar morrowind o dödar nån me ett svärd.

tänk om DET händer i verkligheten =)

yeah yeah

.....tänk om Postal 2 hade hänt på riktigt? eller Quake 1? ja tänk om man hade fått lös med en "spik-chaingun" inne i centrala stockholm där alla fjollor bor, hehe *ler för mig själv* det hade varit nåt =)

Nivå 4 · Lärling

jo men så kan man ju inte se på det.. jag menar, tänk om The war of the monsters hade skett på riktigt, samma sak =)

17 Nov 2003
Nivå 5 · Fuskare
Ja,man ska köpa spel som är rekomenderade för den åldern! om jag skulle köpt Tekken skulle ja bli beroende och börja slåss! så alla PROTEST MOT KRIGSPEL!

ha du ja skulle inte tro att du skulle börja slå ner folk på gatorna...

tänk så här: om alla som spelade nån sorts av krigsspel/fightingspel blev beroende och började slå ner varandra.... va f*n alla blir inte beroende typ alla som spelar tv/dator-spelar nån sorts av actionspel (bland annat) är inte beroende de bara sånna som joy och chain nämde..... fast alla har ju olika smak... precis som om nån som inte gillar strategispel skulle skapa en tråd om om att alla blir beroende av de eller samma sak me RPG. de e lika lätt att bli beroende av mario som CS de e bara så att dom flesta tycker CS e roligare........ :roll:

Nivå 1 · Novis

Det som gör att vissa gillar action/vålds spel är ju att man där kan göra olagliga saker fast att det bara är på låtsas. T.ex att skjuta nån, inte f*n gör man det i verkligheten(utom om man är sjuk), men i ett spel kan man göra det utan att åka fast och så. Våldsspel får finnas, bara om dom som spelar dom fattar att man inte får göra så i verkligheten!

18 Nov 2003
Nivå 1 · Novis

tex gta är bar för den åldersgränsen för det första att man ska förstå handlingen med det. tex the sims är ett kul spel som inte är så mycket våld i men man ska ändå förstå meningen med spelet

19 Nov 2003
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #27

Men man kan sitta typ 5 timmar varje dag då är man beroende!

jag brukar köra enter the matrix

men jag gillar också plattforms spel som t .ex ratchet and clank eller jak and daxter men vissa föräldrar brukar låta sina barn spela 15 och 18 års spel. i u.s.a så var det en kille som var 8 år som snodde en pistol och gick hem och sköt sin mamma och pappa och sin lillebror han sa att han hade spelat i smyg hos sina kompisar och han sa att det var därför

fast skut spel är kul :mrgreen:

Nivå 2 · Novis

Krigs spel e lätt bäst asså.. hur kan man spela the sims :lol: osv.. :lol:

jag brukar köra enter the matrix

men jag gillar också plattforms spel som t .ex ratchet and clank eller jak and daxter men vissa föräldrar brukar låta sina barn spela 15 och 18 års spel. i u.s.a så var det en kille som var 8 år som snodde en pistol och gick hem och sköt sin mamma och pappa och sin lillebror han sa att han hade spelat i smyg hos sina kompisar och han sa att det var därför

fast skut spel är kul :mrgreen:

jag tror först på det när du bevisar det

20 Nov 2003
Nivå 4 · Lärling

Och hur ska han bevisa det? att han lägger bilder här på det skulle ändå inte vara så trevligt..

Jag kör ändå bara Plattform och Äventyr, sport också! Mitt senaste skjutspel var goldeneye... Köper inte skjutspel men Vice City skulle jag vilja ha..

22 Nov 2003
Nivå 5 · Fuskare

ni vet att när man använder kniv på cs så springer man ju snabbare och de va en kille som tog me en kniv till idrotten i skolan för att han skulle springa snabbare... hur dum får man va..

Nivå 10 · Veteranfuskare
Jag fattar inte att man kan spela sånt!!!!!!!!!! tänk om det händer på riktigt
Det är kul med Action helt enkelt. Vad spelar du för spel då?
1 Jan 2004
Nivå 4 · Lärling

spel kan förstöra hjärnan så att man kan börja springa omkring slå ihjäl folk med basbollträ. Fast då behövs det en lång lång speltid skulle jag tro.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #35

Jag spelar RPG. Pussel. Helst Med Japanska Spelföretag som,Square,Hudson. Beat em' up och Figthing är också kul! det senaste Shoot em' up jag spelade var Twisted metal 2 som jag lånade av New_Jooles

Nivå 4 · Lärling

Jag spelar Rainbow Six 3iaf

man blir hjärn tvättad av gta 3 därför gillar jag mer 2:An! men det är ju skit hämskt!........man blir kriks beroende som det kallas då gillar man krig och då till slut så börgar man göra saker som te.x från sjuta till slå ner folk sen äfter några år så kanske de startar ett nytt krig!..........SLUTA MED KRIGAR SPEL!.............eller gör om older års gränser för spel som te.x 15 till 19 år!...........vi vill ju inte ha krig!........PROTEST MOT KRIGAR SPEL!

någon holler med om att det är SKIT med krigar spel som te.x Diablo 11 red allert 2 och mer spel?

LOL så tror du att man skapar ett nytt krig bara för man satt och spelade gta när man va liten?Isåfall tar du fel,Jag spelar skjut spel tätt mycket men det har inte påvärkat mej ock kommer inte att göra det heller

2 Jan 2004
Nivå 6 · Fuskare

Holler med jag hatar kriga spel varför finns det?

Holler med jag hatar kriga spel varför finns det?

För att många tycker om det.

Normala personer blir inte påverkade av spel.

Nivå 1 · Novis

håller med katten

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in