Finns det några program att göra egna spel med? Programmet ska helst vara på svenska och går att ladda ner gratis på internet.
Men om det bara går att köpa det programet så skriv vilken affär man kan köpa den i.color]
Finns det några program att göra egna spel med? Programmet ska helst vara på svenska och går att ladda ner gratis på internet.
Men om det bara går att köpa det programet så skriv vilken affär man kan köpa den i.color]
jag vet eet spel där man kan göra spel men det är på engelska men jag ger dig adresen och det är gratis:) http://www.gamemaker.nl/download.html där är sidon och tryck bara på free version eller vad det står :mrgreen:
gamemaker funkar jättebra! har du frågor kring det kan du kolla tråden gamemaker!
Bra, det var den som var så krånglig att använda, vill någon förklara hur man gör. Jag hade redan kollat på den men jag fattar inte hur man gör. Det här fattar inte jag:
:?: Hur man slipper göra en bakgrund
Skriv gärna ner mer speleditorer. :mrgreen: :mrgreen:
1. höger klicka och ta new group
2. gör ingen bakgrund och låt den vara grå!
Men då syns ju inte väggarna :frown: måste väggarna synas???
Gillar man RPG rekommenderar jag RPG2000. Kan va svårt att hitta men finns att ladda ner på en tysk sida (går att välja engelska).
http://www.rpg2000.4players.de:1061/index....inhalt=rpgmaker Denna länk gör att man kan köra spel gjorda för RPG2000. Länken för att få göra egna spel har jag tyvärr inte memorerat.
dufusk katten det fins på game makers sida där man kan ladda ner my first game och my first rpg osv. :mrgreen:
Nåt simpelt spel eller lite mer komplicerat? En idé är ju att göra en modifikation.
men asså kan ni något om data språk ska ni köra i paskal om dewt ska vara dos version..om det ska vara msdos eller windows spel ska det vara te.x delphi 7.1
gamemaker använder sig av pascal. så kan man det kan man lätt göra fina spel...
minns inte riktigt men tror att pascal andvänder sig av dos
scream skrev:
måste väggarna synas??
Ja, om man t.ex. bygger en labyrint.
Ladda inte ner splittfilerna till gamemaker, då går det inte att göra grupper.[/color] :cry: :cry:
Du kan alltid använda flash när du ska göra spel. Det finns också proggram som du kan göra spel med när du söker på Do a Game på altavista, Yahoo och google.
Du kan alltid använda flash när du ska göra spel. Det finns också proggram som du kan göra spel med när du söker på Do a Game på altavista, Yahoo och google.
När jag gör spel använder jag RPG maker 2003
scream skrev:måste väggarna synas??
Ja, om man t.ex. bygger en labyrint.
Ladda inte ner splittfilerna till gamemaker, då går det inte att göra grupper.[/color]
Hur sätter man ut någonting? :( Fattar inte!
du måste gå in på roms eller vad det heter men först måste du ska obiekt
kolla gamemaker tråden!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in