Vet någon var jag kan ladda ner RPG Maker 2003??vill gärna veta jag har bara Game Maker och fattar ingenting...
Tack i förhand
Vet någon var jag kan ladda ner RPG Maker 2003??vill gärna veta jag har bara Game Maker och fattar ingenting...
Tack i förhand
vad är RPG maker??? kolla DC++ eller nåt
RPG Maker 2003 är ett program som man kan göra spel på eller nåt sånt
undra vart man kan ladda ner den
Rowyn sa att han fick en länk härifrån
En liten rekommendation:
Kolla på Webbspel först, där finns de flesta inlägg om RPG 2000 och 2003.
I ämnet "RPG Maker 2003, hjälp" har jag lagt ut länken till en sida där det finns:
Iaf, länken är
HÄR.
Sen är det bara att ladda ner det fjärde programmet uppifrån. :)
Och bara så ni vet, man gör inte vilka spel som helst utan RPG:n med det här programmet. Därför tar det mycket längre tid med alla händelser som måste planeras in i minsta detalj.
Som ett exempel, en tjej som jagar sin hund några sekunder och sedan fångar den och ser mamma komma gående och stanna framför dem, tar minst 5 minuter att fixa om man är effektiv.
jah skulle också vilja ha den
Det står Server not found..
Nää... det funkar för mig!
Samma för mig. Skulle också vilja ha det..Det står Server not found..
den direkta länken till själva stället där RPG Maker 2003 laddas ner är denna.
hjälpte det?
Men om det inte funkar med den länken heller så kan ni ju också söka på Google kan ni ju söka efter RM2K3
Det funkar inte för mig :( :( :(
PS.Om någon som har det har lust att skicka över det på msn så vore jag väldigt tacksam isåfall adda mig [email protected].
Ett tips det komemr inte alls att går fort om man skickar över via MSN för det tar typ 10 gånger så långsamt så jag rekommenderar leta igenom hemsidorDet funkar inte för mig :( :( :(
PS.Om någon som har det har lust att skicka över det på msn så vore jag väldigt tacksam isåfall adda mig [email protected].
Ok har det nu.
det måste va svårt och arbeta med den heheRPG Maker 2003 är ett program som man kan göra spel på eller nåt sånt
Det är svårt i böjan men när man kan lite så går det lättare.
kan någon förklara hur man laddar hem tex nya ansikten till rpg maker 2000 från DENNA sida exakt.
Jepp, det är väldigt lätt att använda jämfört med Game Maker, det är bara att man måste lära sig systemet för att fixa grejer.
När man spelar ett spel kanske man går fram till en spak, trycker på en knapp så kommer ett litet PLING och så öppnas en dörr.
Egentligen går man fram till en bestämd plats på golvet, trycker på en knapp som startar en händelse som spelar ett ljud och byter ut bilden av dörren mot golv. :)
Red_fox:
Klicka på Downloads, tryck på Resources, välj vad du vill ha, t.ex. Char Sets och titta igenom listorna. Men du måste ha ett bra program att kopiera in bilderna i, jag rekommenderar I-Draw, finns att ladda hem på samma sida. Det är väldigt lätt att använda, många gånger bättre än Paint iaf. Kopiera in bilder där och spara i rätt mapp. :)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in