Kan ni ge mej tips mot ledarna i pokémon ligan? Just nu har jag inga pokémon under 40 .. Men har ni också nåt tips om hur man kan fuska till sig så den bli 100 fort? Jag orkar inte träna upp den till det . Jag blir väldigt glad om ni kan göra det! ( Ger er mycket poäng ) ;) _Cutan_ ;) ps . Jag tog Mudkip eller vad han hette hos proffessorn . Var det bra? Ds.
Pokémon Ruby!
Har ingen något tips? :( Jag vill verkligen klara det här . snälla jag ber er!
du ska minst ha dina pokemon i lv 50 och dom ska vara olika typer
Det bästa hade vrit att ta eldpokemon i början. Den sista tränaren harbara steelpokemon och de tål int eld. Tyvär är eld svag mot drak. Men om man lärt sig mirrormove så ska man använda den hela tiden motsalamanch (eller vad den heter) och mot flygon som den fjärde tränaren har. Annars är eld effektivt mot det mesta. Tillockmed mot IS. Men inte Vatten. :student:
Är flugon högsta steget på Trapinch?
Flygon, ja.
Dom här pokémonen har jag mot ligan :
1.Swampert Lv.58
2.Groudon Lv.50
3.Exploud Lv.50
4.Medicham Lv.50
5.Golbat Lv.50
6.Hariyama eller Aggron båda på Lv.50!
Verkar det vara bra lag? Vem ska jag ta av Hariyama eller Aggron? Vill gärna ha svar! Danke! ;) _Cutan_ ;)
vet inte...... men jag skulle ta aggron!
Okej . Jag vet inte vilken jag ska ta . Men är mitt lag bra annars då?
vill du ha en crobat så kan du ge din golbat lite rare candy och protein.
du SKA ta aggron
Okej? Men jag vet inte hur jag ska få tag på Rare Candy! :P Okej . :P Något mer tips? Nåt som jag ska köpa?
Mitt lilla lag är som följande i ordning:
Salamence,100
Altaria,100
Linoone,60
Hariyama,62
Seaking,61
Rayquaza,100
----------------------------
Eftersom man får Rayquaza efter ligan kan man placera Groudon där istället.
Javisst ja,du frågade om Rare Candys(Betyder Sällsynt Godis).Man får dom på lite olika ställen ute i naturen,man kan alltså inte köpa dom.Sätt Itemfinder på SELECT-knappen och testa den på lie olika plejs.
minilena...har du bara tränat upp dina pokemon eller har du använt ett fusk?
i så fall så säg fusket till oss :) då e du skit sjysst B) :D
:meddum: Minilena: Ok . Tack . :D Men hur har du lyckas träna upp dom till 100?! Det tar ju jättelång tid! :S :meddum:
det går jätte snabbt och träna dom till hundra!
fast om du fixar några secret base kompisar så kan du träna dina pokemon mycket.
eller kör ligan några gånger så att dina pokemon får level(du behöver inte klara ligan för om du förlorar så kör igen).
men jag hade min swampert på lvl 71 när jag vann ligan!!!! så du måste träna dom rätt så mycket!!! Du ska välja aggron och så ska in groudon vara i lvl typ 60 och så ska du använda surf med nån pokemon på mightyena!!! sen fire blast/overheat på cacturne och sen earthquake med nån pokemon på sharpedo och absol pch sen ska du använda fire blast/overheat på shiftry!
det var första tränaren!
andra!
använd surf på den dåliga dusclops och earthquake på den grymma! sen surf på bannette alltså på båda och surf på sableye!
tredje!!
Fire blast/overheat på båda glalie! Earthquake på sealoe och sen försök med en fissure på walrein!! Om groudon itte kan den kan du använda earthquake!!!
fjärde!!
använd dragonclaw på alla pokemon!!! Men sen när du får rayquaza så ska du använda outrage!!!
sista!!
använd fire blast/overheat på skarmory och sen surf på aggron och sen på cradily så vet jag faktiskt itte men jag brukar använda fissure eller earthquake!! Och sen på armaldo ska du använda surf! och på claydol ska du använda surf!! och på metagross ska du använda earthquake!!
huh mycket att skriva!!
annars tar du bara nån bra pokémon som blaziken och tränar som f*n i victory road... kanske tar heart scale och lär fire punch.. och sen går de bara med en salamence! rätt bra att ha... fånga en snorunt och träna till glalie eller ha kyogre.. de e vad som behövs.. ta lite bara tm på salamence.. kanske fly åsså!
Jag tränar på vanligt vis i 15 baser dagligen+ligan+sky+routerna runt Mauville.
En "guide" över ligan:
Första:Fight på Mightyena och Sharpedo,eld på Shiftry och Cacturne och sedan valfritt på Absol.
Andra:Psychic på hela högen=)
Tredje:Fight på hela högen=)
Fjärde:Dragon på hela högen=)
Steven:Eld på Skarmory,Metagross,Armaldo och Cradily och sen Psychic på Claydol.
Man kan också använda Ice på den fjärde.