💬
Logga in
Fuska.se

Ni Kanske Inte Visste?

34 svar · startad

Nivå 2 · Novis

Bill Gates försöker nu ta patent på dubbelkicket, för han anser att deubbeklick kan Assosieras med Windows (vars skapare är Bill Gates).

Om han får igenom patentet så måste alla spal och programtillverkare betala massor med pengar till microsoft för att ha dubbelklick i sina spel/program. <_<

Fast PC datorerna är inte lika tröga som Macintos min kompis han fick en Macintos så installera han Cs så blev hans dator jätte trög

Då tog Cs upp för mycket plats på hans dator då.

För min dator är ganska snabb, och jag har, typ 20 spel eller nåt, och sen plus en massa annat grejs.

Så hans dator hade antaglien inte tillräckligt mycket minne för att den skulle vara snab.

Dina fördomar mot Mac är INGET i jämförelse med mina gamla fördomar mot PC! Jag skulle för några år sen slängt ut och sedan slått sönder den! Men nu skulle jag bra ställa undan den tills jag verkligen skulle behöva den.

ojojoj,jah har 45spel just nu Och massvis me andra program

Senast ändrad:

11 Jul 2004
Nivå 4 · Lärling

Haha!! Jag har kollat upp det här med att Bill Gates äger Macintosh. Med det skulle stämma skulle jag inte börja detta medelande med haha. Stev Jobbs slutade på Apple för att han inte hade majoritet i aktier av Apple. Så han slutade och startade ett nytt företag. Har glömmt namnet men det kan nog någon annan. Det gick inte så bra för det lilla företaget som sedan blev uppköpt av Apple (ironiskt va?). Men, för Steve Jobbs skulle gå med på detta krävde han majoritet av aktier. De gick med på hans villkor, och med det började stve jobbs på apple igen.

För att Bill Gates ska ha mer än 50 % av apples aktier så måste Steve jobbs sälja, och det verkar högst otroligt i dagens läge. DESSUTOM skulle inte Bill Gates statsa på konkurrenterna. Jag menar, han vill väl inte att det ska gå dåligt för Microsoft, för det är ju så Apples aktier går upp. Eller hur? Jag vet inte vad du fått för dig detta men jag tror inte att det stämmer.

Jag känner segerns sötma ;)

12 Jul 2004
Nivå 4 · Lärling

rättelse: Han grundade samma år som han lämnade apple företaget NeXT samt köpte upp animationsföretaget Pixar av grundaren George Lucas för $10 miljoner. År 1997 sålde han NeXT för $200 miljoner till Apple och återvände själv dit.

om du äger två företag, två som konkurerar varandra, skulle inte du kärna på ovarsätt vilket som har makten över marknaden, han äger båda två, annars så skulle inte dom börja göra windows os till mac(senaste nytt) jag vet att microsoft äger delar av apple! och det finns tillockmed filmer om det ju...bara ett litet till lägg som bevisar att jag kan väldigt mycket mer än du tror så jobbar, som du säger Steve Jobbs på apple och han får nada, han har ingen lön, bara 1 dollar om året... iförsig så får han allt han behöver. men nu tycker jag att vi kom fel, du skriver inget som motarbetar min upsats om att microsoft äger delar av apple.

men då undrar jag varför dom har blivit stämda av USA regering ett antal gånger pågrund av monopol, att dom har för stor del av marknaden, det var efter dom köpt delar av apple!

låt mig citera en ganska så känd fras:

Jag känner segerns sötma
:P
13 Jul 2004
Nivå 1 · Novis

Ialla fall ska han ha 11 biljoner dollar och då får man lägga till någrsa nollor men allså han kännar 2miljoner per minut.

Nivå 1 · Novis

Jag vet inte vem som äger vad, men jag vet att Apple satsar på Kvalitet och kontrollerar ALLT i sina Macintosh och hur det sätts ihop.

Windows tillverkar bara operativsystemet och det kan sättas in i det mesta metallskrot som man hittar...

(var jag för partisk nu?? :P )

Nivå 4 · Lärling

svar till Swooper, ja det stämmer, och vad jag vet så är väll det minsta Apple kan göra, eftersom det finns bara MacOS som fungerar till Macintosh. men windows kan man inte göra så eftersom dom inte tillverkar datorer

Nivå 4 · Lärling

Var det inte Steve Job som grundade Pixar? Eftersom alla Pixar filmer är gjorda på mac. George Lucas grundade liksom Industrial Light and Magic (ILM)

Nivå 4 · Lärling

Var det inte Steve Job som grundade Pixar? Eftersom alla Pixar filmer är gjorda på mac. George Lucas grundade liksom Industrial Light and Magic (ILM)

nej han köpte up Pixar, innan dom började med animerade filmer. och ja, man skulle inte kunna göra animerade filmer på pc, det finns inga program som är tillräkligt bra anpasade för det, om man inte kör med en mac emulator, vilket kan verka lite onödigt...
Nivå 4 · Lärling

Ok, det kan verka stämma med att han köpte upp Pixar.

Man kan helt enkelt säga att Mac är bättre anpassad för grafiskt arbete.

12 Aug 2004
Nivå 0 · Nykomling

cs tar plats i datorn

13 Aug 2004
Nivå 4 · Lärling

Bill Gate är inget annat än en bra affärsman. Det är därför Pc ligger högst upp. Han vet hur man ska marknadsföra en programmvara. Inget annat. Om man tar bort alla de uppfinningar han stulit från appel bort från windows finns inte mycket kvar än typ musen med två knappar. Inte ens det. Det finns bara två knappar kvar eftersom musen oxå är köpt av apple...

Nivå 5 · Fuskare

Ni kanske inte visste at machintosh är det ledande datamärket inom media. Nästan alla tidningar och bilder redigeras i en mac dator nu för tiden. Visst, alla kan se PC som datorns fader men mac är isåfall morsan. Jag tycker att båda är precis lika bra fast jag har en PC själv. Mac är också ena händiga saker. Med bara en skärm med inbyggd hårddisk funkar den perfekt att ha i en bokhylla med endast 1 våning ledig. Istället för en skärm+dator+massa annat. Så, nu har jag sagt mitt. Vill ni diskutera? Skriv på. Jag är redo med penna och papper för att anteckna det ni skriver och sedan komma på ett rysligt bra argument som kommer ge er mardrömmar en tid framöver.. moahaha. Detta skriver jag bara för at bevisa att mac inte alls är en mycket sämre dator utan en helt perfekt.

Pc+Mac=sant? :)

asså... finns det fler "datorer" än mac och pc?
Nivå 1 · Novis

:lol:

post-2-1092383388_thumb.png

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Vad var det där bra för? :blink:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in