rättelse: Han grundade samma år som han lämnade apple företaget NeXT samt köpte upp animationsföretaget Pixar av grundaren George Lucas för $10 miljoner. År 1997 sålde han NeXT för $200 miljoner till Apple och återvände själv dit.
om du äger två företag, två som konkurerar varandra, skulle inte du kärna på ovarsätt vilket som har makten över marknaden, han äger båda två, annars så skulle inte dom börja göra windows os till mac(senaste nytt) jag vet att microsoft äger delar av apple! och det finns tillockmed filmer om det ju...bara ett litet till lägg som bevisar att jag kan väldigt mycket mer än du tror så jobbar, som du säger Steve Jobbs på apple och han får nada, han har ingen lön, bara 1 dollar om året... iförsig så får han allt han behöver. men nu tycker jag att vi kom fel, du skriver inget som motarbetar min upsats om att microsoft äger delar av apple.
men då undrar jag varför dom har blivit stämda av USA regering ett antal gånger pågrund av monopol, att dom har för stor del av marknaden, det var efter dom köpt delar av apple!
låt mig citera en ganska så känd fras:
Jag känner segerns sötma
:P