💬
Logga in
Fuska.se

Super Mario World

15 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Det finns två vägar som jag fortfarande inte har hittat på Super Mario World! Det ska ju finnas fyra stycken olika banor så att de där 'lådorna' blir hela: gula, röda, blå och gröna. Jag kan inte hitta den gömda banan där man får de gröna lådorna!

Någon som vet vart den finns???

Sen så undrar jag också hur man når spökslottet som finns i sista världen, innan bossen. Vilken bana ska man göra och hur ska man finna vägen till det slottet???

Nu har jag gjort....85 banor (alla stjärnbanor också), ska det alltså vara 87 allt som allt?

Nivå 0 · Nykomling

den är på banan innan första spökslottet effter man har gjort 1a borjen

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Vilken av dom? banan man får den gröna lådan på?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

den är på banan innan första spökslottet effter man har gjort 1a borjen

Vilken av dom? banan man får den gröna lådan på? du får förklara väl för jag är ganska trög av mig. :huh:
Nivå 0 · Nykomling

hm.. om jag inte minns fel.. så ska du först komma ur yoshi världen. (med första borgen i) när du kommit upp så gå åt vänster, du ska nu va på typ en bana som blinkar rött med stenar runtom. om du hittar nyckeln i den banan så kommer du till den gröna switchen =)

Nivå 0 · Nykomling

ja och gå inte ner i vattnet...

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

hm.. om jag inte minns fel.. så ska du först komma ur yoshi världen. (med första borgen i) när du kommit upp så gå åt vänster, du ska nu va på typ en bana som blinkar rött med stenar runtom. om du hittar nyckeln i den banan så kommer du till den gröna switchen =)

Okej, vet du hur man kommer åt det där slottet som finns i sista 'världen'? samma värld som bossen.
Nivå 0 · Nykomling

ja du ska klara spök huset precis under det är ett spökhus...

9 Jul 2004
Nivå 0 · Nykomling

Hur menar du, viktor_2003? Det är ju bara att klara alla banor eller hitta stjärn teleporten som leder dit!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

Hur menar du, viktor_2003? Det är ju bara att klara alla banor eller hitta stjärn teleporten som leder dit!

Det finns ett spökhus i sista världen, som ligger till vänster om sjön. Det finns ingen väg dit, alltså måste det finnas en hemlig utgång någonstans som gör att man kommer dit. Förstår du vart jag menar? Och vart i helsicke finns den utvägen? *gruff* ;)
10 Jul 2004
Nivå 0 · Nykomling

Alla spök hus har ju en hemlig väg men det var längesedan som jag spelade men jag skall kolla upp det!

Nivå 0 · Nykomling

Alla spök hus har ju en hemlig väg men det var längesedan som jag spelade men jag skall kolla upp det!

Kan du hur man hittar den hemliga vägen i spökhuset i Vanillas värld och innan Choklad banorna?
11 Jul 2004
Nivå 0 · Nykomling

tror det finns 96 banor totalt,

jag läste att dom banorna med GULA prickar har 2 utgångar och dom RÖDA har 3 utgångar,

spökhus har alltid en hemlig och en fejk!

Något sånt va det!

spök hus har altid en lop som man kan fastna i och i övrigt så är de vanliga bannor(ok det är fler skilnader men de är inte relevanta) dvs dom har 1-2 utgångar. spök huset i sista världen komer man till via de vanliga utgångarna. För at koma till den hemliga borgen så ska man springa på taket i första bannan i den världen efter up-ner laburinten pricis innan vingarna. För att koma upp andvänd väggen som var en fälla nys.

12 Jul 2004
Nivå 0 · Nykomling
(Flamed Jirachi @ 10/07-2004 23:52:42)

Kan du hur man hittar den hemliga vägen i spökhuset i Vanillas värld och innan Choklad banorna?

Det var länge sedan jag spelade och minns knappt vilka choklad banorna e men eftersom att jag vet vilken värld så skall jag försöka hinna me det ida!
24 Jul 2004
Nivå 0 · Nykomling

jag har inte hittat nån på choklad och vanilla var grottan va??? i så fall har jag inte hittat nån där heller vill gärna hitta dom om dom finns...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in