Är en glad lajvare som ska åka till västerås den 8/9 och lajva lite. Nu undrar jag om det finns fler glada lajvare som tänker åka till Bistra Tider och ha lite skoj. Någon som e lajvsugen?
Lajvare Hit!
nej, tack gillar inte teater B)
Teater? Det är typ FF i verkligheten. Teater? bah!
teater+FF+rollspel=samma sak B)
.....suck...
vad är det för skilnad mellan teater och larving.
Man har kostymer på sig, man lever sig in i rollen etc.
bortsett från en sak att det där larjvet häller på mkt längre tid än teater :P
Man skriver sin egen roll. Man slåss och DÖR i lajv. Skådespelare behöver inte ha en 10 kg tung ringbrynja som jag ska ha i TRE DYGN. De har fejk brynjor av aluminium. Min är av järn, äkta vara. Har gjort den själv oxå, riktigt stolt. Många är skillnaderna. Dessutom träffar du sällan på Alver och Orcher på samma scen. Sen så är det aldrig 1500 pers i samma teaterpjäs.
ehhhm.... juste ja. vad är en ringbyndja?????? :huh:
Jaha... det är ju lite svårt att förklara... Typ en rustning som är gjord på 15000 ringar som alla är en cm i diameter ihopsatta till en typ tröja. De flesta har fjäderstålsringar. Lättare än järn. men inte jag, nej jag ska bära tio kilo...
du menar enn riddarrustning :)
hmmm.... njaa... riddare hade säkert ringbrynja men oftas hade det metallbitar formade efter deras kroppsdelar. Suspensoar osv...
Man brukar ha en ringbrynja när man dyker med hajar tror jag det var elelr nått.
vad är menigen i denna ämne?
och vad är lajvare?
en lajvare är när man klär ut sig till någon eller något och gör det i c:a 3 dagar, ungefär som en mkt lång teater ;)
Våga inte kalla det långtråkigt!!! Det är jätte skoj, och med detta ämne försöker jag sprida detta fenomen till människor som inte vet något om lajv...
Det var inte det jag tänkt från början men det får duga...
Testa och dyk med en ringbrynja. Jag garanterar att du sjunker med en hisklig fart. Ugnefär som att ha tyngder fastsatta i tårna...
Lajv: Du skriver en roll och går ut och "leker" i skogen med 1500 andra lajvare. Du syr även dina egna kläder, slåss med vapen, gör din egen rustning osv...
vem har sagt att det är långtråkigt :blink:Våga inte kalla det långtråkigt!!! Det är jätte skoj, och med detta ämne försöker jag sprida detta fenomen till människor som inte vet något om lajv...
Det var inte det jag tänkt från början men det får duga...
Testa och dyk med en ringbrynja. Jag garanterar att du sjunker med en hisklig fart. Ugnefär som att ha tyngder fastsatta i tårna...
Lajv: Du skriver en roll och går ut och "leker" i skogen med 1500 andra lajvare. Du syr även dina egna kläder, slåss med vapen, gör din egen rustning osv...
Du...? Inte du? Nehe... ehh... Lång teater= Långtråkigt
Bra översättning... :meddum:
aha ok.
typ. lajv=lång teater :P då fattar jag
No nono no nononon no.... Inte LÅååång Teater. Lajv. Stor skillnad! På lajv blir man rädd och paranoid. På Teater gäspar man...