Hoppa till innehåll

Major Problem


Boiuthh
 Dela

Rekommendera inlägg

Ehh... okej...

Jag har köpt en ny hårddisk och har kopplat in den i datorn, men nu är problemet att jag inte kan hitta den liksom... dom jag kan med den andra hårddisken. (t. ex. när man går in i den här datorn och kollar så står den inte med...) d. v. s. att jag inte kan komma åt den... ngn som vet vad man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du en eller två hårdiskar inkolpplade? har du två måste du koppla ur båda sedan så läser du på hårdiskarna och den gamla som du har windows på stäler du in som master, det är plast grejer som sitter nästan där man kopplar in den där "breda" sladden. sedan så på den andr, nya så ställer du in den på slayve(eller nåt, tror det stavas så) och sedan så läser du på den hård disken vart och hur den ska stå (dom där plast grejerna) på den nya altså, så den gamla ska vara master och den andra slayve(slajve) sedan kopplar du in dompå datorn som valigt och då ska datorn märka om det är en till eller inte annars så måste du gå in på bioset och det kanske är överkurs så om det är så kontakta någon annan som kan ge dig direkta lösningar. men det är så här man gör, men fingra inte på kretskortet för då kan det komma statisk elektrisitet på den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst henke37

Renskrivnng:

Kontrolera att hårddisken är ansluten ordenterlig det ska vara en bred sladd som går till den gamla hårddisken och en mindre strömsladd.

På den nya hårddisken måste man ändra på en bygel mellan några stift, det står normalt på hårddisken hur den ska ställas in. Den gamla ska vara master och den nya slave, bry dig inte om cable select. Sedan måste bios veta vilken hårddisk det sitter i, men i morderna datorer brukar bios göra ett bra jobb med att konfiguera disken. Hårddisken kan okså behöva partioneras och formateras men de flesta är det fån fabriken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...