MMX Skrivet 24 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2004 Men jag tror den hela tiden har hetat Nintendo, för jag såg en konsoll (den innan 8-bitars) som bara släpptes i japan, och det stog nintendo på den!! tror den va från -79 eller någe, i så fall har dom bytt namn innan det? eller har jag helt fel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 24 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2004 du menar GAME&WATCH den har också funnits i sverige en stor klassiker jag har den men jag fick den från KINA måste ha speciela batterier slösade 3 stora pack på den.GAME&WATCH företaget skapade nintendo. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZANN0 Skrivet 25 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2004 jo dom kallar den super nintendo därför att det är en uppgradering av nes ja Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 2 September 2004 Rapport Dela Skrivet 2 September 2004 NESen heter Famicom i Japan ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 3 September 2004 Rapport Dela Skrivet 3 September 2004 men ÅSVALD har gjort en sån här tråd i Gamecube varför heter Den Gamecube. nää så heter den inte"varför är game cube bra" så heter den Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 3 September 2004 Rapport Dela Skrivet 3 September 2004 kan vi inte strunta i Åsvald nu... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cohac Skrivet 8 September 2004 Rapport Dela Skrivet 8 September 2004 (0012 @ 19/08-2004 01:42:05) Av vad jag har fattat, så skulle det va ungefär så här. Först kom den första konsollen, som bara hette Nintendo som förkortades NES. (= Nintendo Entertainment System). Uppföljaren till den heter Super Nintendo, antagligen pga att den blev ett slags uppgradering av det förra. Det förkortas SNES (= Super Nintendo Entertainment System). nej först hete det inte nintendo först hete det G&W sen skulle det skapas nytt företag som hete Nintendo Nintendo är ett spel företag och så kalla dem en Konsol som hete Nintendo 8-BITAR Sen Super Nintendo det röstas hela tiden vad namn på spel konsolerna ska hetas.du Åsvald hur gammal är du om du är över 9 år och inte kan stava borde du ju skämmas jag stavade så när jag gick i 1:an men sen 2:an tills vidare kunde jag bättre men äh strunt i det i alla fall så lär du dig snart det är som att det är svårt att stava på engelska :) G&W är ingen konsol, det är som ett gameboy, bara sämre grafik och roligare Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg