Hoppa till innehåll

Vaffö Hetede Supej Nikendok?

åsvald

Rekommendera inlägg

Men jag tror den hela tiden har hetat Nintendo, för jag såg en konsoll (den innan 8-bitars) som bara släpptes i japan, och det stog nintendo på den!!

tror den va från -79 eller någe, i så fall har dom bytt namn innan det? eller har jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du menar GAME&WATCH den har också funnits i sverige en stor klassiker jag har den men jag fick den från KINA måste ha speciela batterier slösade 3 stora pack på den.GAME&WATCH företaget skapade nintendo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
(0012 @ 19/08-2004 01:42:05)

Av vad jag har fattat, så skulle det va ungefär så här.

Först kom den första konsollen, som bara hette Nintendo som förkortades NES.

(= Nintendo Entertainment System).

Uppföljaren till den heter Super Nintendo, antagligen pga att den blev ett slags uppgradering av det förra. Det förkortas SNES (= Super Nintendo Entertainment System).

nej först hete det inte nintendo först hete det G&W sen skulle det skapas nytt företag som hete Nintendo Nintendo är ett spel företag och så kalla dem en Konsol som hete Nintendo 8-BITAR Sen Super Nintendo det röstas hela tiden vad namn på spel konsolerna ska hetas.du Åsvald hur gammal är du om du är över 9 år och inte kan stava borde du ju skämmas jag stavade så när jag gick i 1:an men sen 2:an tills vidare kunde jag bättre men äh strunt i det i alla fall så lär du dig snart det är som att det är svårt att stava på engelska :)

G&W är ingen konsol, det är som ett gameboy, bara sämre grafik och roligare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...