Umm jag har en läxa där man ska skriva 15 länder i europa så har jag inte tränat ordenligt! :visslar: men kan du hjälpa`mig? har skirvit 8 stycken och jag behöver hjälp med 3 länder! ett land som e under Finland och det landet e det ett annat land som jag becöher hjälp med och under DET landet så e det OCKSÅ ett land jag behöver hjälp med! hoppas ni fattar :bah:
Europa Kartan
Kul! Vilka länder har du.
lettland
estland
tyskland
helt fel, ingen är på rätt plats, under finnland är Estland under det ät Lettland och sedan Litauen, inte tyskland ;)lettland
estland
tyskland
http://www.aschehoug.no/isamfunnet/isamfun...altikumstor.jpg
här är en karta på baltikum ;)
som består av estland, lettland, litauen :P
Strunt samma klara det utan hjälp :bah:
:bah: Förra året hade vi läxa på 40 länder i Europa och deras huvudstäder. Det var en bitte jobbigt :P .
VA?? jobbigt?? kan redan alla huvudstäder i europa + Nordamerika (3 länder)
Ja sa bara några länder för att hon frågade aldrig om d skulle vara i ordning... <_<
Men vem har iten det? <_<VA?? jobbigt?? kan redan alla huvudstäder i europa + Nordamerika (3 länder)
Här är några länder:
Grekland
Sverige
Norge
Finland
Österrike
Tyskland
Frankrike
Spanien
Lettland
Italien
Jugoslavien
Ukraina
Vitryssland
Holland
Portugal
Tjeckien
Malta
inte "några", många...
Det är ju skit lite!
hur gammla är ni och håller på med europa vi håller på med EU i 4-5 an sen världen.
Vill ni att Turkiet ska bli ett EU-land?
Bryr mig itne medn jag vill att Sverige ska gå ut ur det där j*vla EU! :angry:
Sverige till hör ju EU så det blir EU val varje 10 år.
vi hade jätte lite geografi i sjuan och nu i åttan har vi inte heller något, utom dt tråkiga upptäckar arbetet och läraren säger att dt var geografi. men dt e ju mer historia. så dåligt! :( :angry: <_<
Kanske var SO?
ja hos mig ingår religion,geografi,historia och samhällskunskap i SO