Hoppa till innehåll

Hänger Inte Riktig Med

Rekommendera inlägg

Gäst Zero_Tolerance
Skrivet (redigerat)

Jag hänger inte riktig med på en grej:

vad är mysql för något och vad gör det?? :blink:

Det vill jag har svar på innan jag provar det.

Redigerat av The_Mighty_Goku
Gäst Zero_Tolerance
Skrivet

vart står det?

du menar väl vad är det?

det är nått slags dator grejj men jag vet inte hur man använder det, det e

de jag vill ha svar på :angry:

Gäst henke37
Skrivet

Det är en databas, databaser hanterar tabeller, den kan ofta filtrera, relatera och dra statestik ur data. Den är gratis.

Gäst Zero_Tolerance
Skrivet (redigerat)

Det är en databas, databaser hanterar tabeller, den kan ofta filtrera, relatera och dra statestik ur data. Den är gratis.

jaha...

Och hur kopplar man den till sin webb sida då?

måst man först ha en webbhotel eller nått sånt?

Redigerat av The_Mighty_Goku
Skrivet

det måste finnas på webbhotellet om du vill använda det. du kan inte ladda upp det på ditt webbhotell och installera det.

men om du ska köra det på din dator/server får du installera det själv.

Skrivet
(H4xx0R @ 23/10-2004 12:14:23)

Det finns guider om hur man installerar PHP eller MySQL på sin server.

T.ex: Klicka!

Men det är inte rekomenderat att lägga ut sin egen serven på internet, för osäkert. Det är mer till om man vill träna sig.

osäkert? vad menar du?
Gäst henke37
Skrivet

Någon hittar din sida loggar in med andvändar namn admin och inget lösenord och nukar hela databasen, någon utnytjar din slarviga kod och nukar databasen, någon hackar din slarviga login och nukar databasen, någon lyckas lägga in en trjojan via din buggiga webbsida och formaterar om din hårddisk med den, någon läser din dagbok för att du slarvade med säkerhets kontrollen... det finns massor med sätt att ta sig in i en webbserver, utan att nytja fel i servern.

• 2 veckor senare...
Skrivet

Emmh... vissa "freehostsidor" som stödjer PHP har gratis databaser, men dock oftast bara en. Plus att det kan vara väldigt lätt att bryta sig in hos databaser och stjäla vikitg info som passwords osv...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...