vad betyder "pier" på engelska?
Engelska
slå upp ordet i ett lexikon
Pir. Alltså en sån som finns vid hamnar.
vad är då en pir undran jag :visslar:Pir. Alltså en sån som finns vid hamnar.
Vet du inte? seg :evil:
hallo vet du inte ens vad en pir e.
och varför vill du veta?
en pir? som en brygga av sten som sträcker sig ut från land till havet, kan va tex 100m.(data-typen @ 08/11-2004 17:31:06)Pir. Alltså en sån som finns vid hamnar.
vad är då en pir undran jag :visslar:
jag vet inte hur bra mitt svar är men jag vet att du fick reda på mer om en pir genom mitt inlägg än de två tidigare iaf :P
ok det var verkligen dumt av dej att retas <_<
nä, du behöver inte tacka mig för att jag berättade :lol: retas? vem? jag? när?ok det var verkligen dumt av dej att retas <_<
jag menade dom andra
ok ja ville veta för att man skulle göra nåt uppdrag.
place 8block of the pier
En pir är ett lykttorn som finns vid hasvstränder eller i närheten av en kust. Den vägleder båtar in till hamn om det är en storm eller dimma så snurrar ett ljussken utöver havet.
Typ en jätte lång brygga:(data-typen @ 08/11-2004 16:31:06)Pir. Alltså en sån som finns vid hamnar.
http://www.waterfordcompanies.com/venicewebpix/images/Fishing%20Pier.jpg
Det brukar vara tivoli på några ställen :rambo:
Heter inte det fyr? :oEn pir är ett lykttorn som finns vid hasvstränder eller i närheten av en kust. Den vägleder båtar in till hamn om det är en storm eller dimma så snurrar ett ljussken utöver havet.
jo..(Xray @ 08/11-2004 20:45:43)En pir är ett lykttorn som finns vid hasvstränder eller i närheten av en kust. Den vägleder båtar in till hamn om det är en storm eller dimma så snurrar ett ljussken utöver havet.
Heter inte det fyr? :o
Gaah. Det placet har jag sett, var är det ?(Xray @ 08/11-2004 20:44:41)(data-typen @ 08/11-2004 16:31:06)Pir. Alltså en sån som finns vid hamnar.
Typ en jätte lång brygga:
http://www.waterfordcompanies.com/venicewebpix/images/Fishing%20Pier.jpg
Det brukar vara tivoli på några ställen :rambo: