💬
Logga in
Fuska.se

Min Handkontroll Är Galen!

19 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

En av min kontroller som är en original version från nintendo är helt galen. Det är som att jag drar spaken upp hela tiden. Om det t.ex. är ett spel där gubben går fram när man drar upp på spaken så går han fram automatiskt. Jag har tänkt att rengöra i kontrollen men det funkar inte att öppna. Det är bra att nintendo kommer ut med egna saker men HERREGUD!!!!!! Dem gör ju egna skruvar ser det ut som. Dem har liksom en trekant och inget kryss. Jag har hur många skruvmejslar som helst men ingen passar. Hur ska man göra för att få den att fungera igen som den ska.

Skulle inte förvåna mig om dem gjorde egna skruvmejslar till sina kontroller för att tjäna pengar.

är det den enda du har?

Nivå 6 · Fuskare

det finns nåt företag som fixar spelsaker tror jag ;) .....det har hänt för mig också lite,men jag har bara tagit ut kotrollen och suttit in den igen så har det funkat.....

Nivå 8 · Veteranfuskare

det finns nåt företag som fixar spelsaker tror jag ;) .....det har hänt för mig också lite,men jag har bara tagit ut kotrollen och suttit in den igen så har det funkat.....

Har du suttit på kontrollen!!?? :o
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

nej han menar stoppat in den!

Nivå 1 · Novis

Om det är så att gubben går fram utan att du tynger på nåt, starta om GC och släpp alla knappar. Därefter håller du in X, Y och Start-knappen i 3 sekunder.

Nivå 3 · Lärling

Vad händer då??? :blink:

Nivå 5 · Fuskare

Testa själv om din kontroll får damp nån gån,Tilda :P

Om det är så att gubben går fram utan att du tynger på nåt, starta om GC och släpp alla knappar. Därefter håller du in X, Y och Start-knappen i 3 sekunder.

eller tar man bara ut kontrollen och blåser i utttaget!
Nivå 6 · Fuskare

För mig händer det ganska ofta. Det händer för att man håller inne tex styrspaken när man startar GC:t. Jag drar bara ut kontrollen och stoppar in den igen.

Fast det är inte hela tiden som för dig.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Om du inte håller spaken rätt när du startar din Gamecube, blir det crazy.

Nivå 2 · Novis

Om du inte håller spaken rätt när du startar din Gamecube, blir det crazy.

Det blir den för mig ibland ändå, men då brukar jag trycka på dom där X, Y och Start/Pause och hålla inne i tre sekunder och då funkar det. :P :D :lol:

det e ju onödigt, när man bara kan ta ut kontrollen och sen stoppa in den!

17 Nov 2004
Nivå 11 · Veteranfuskare

Men det hjälper inte! >_>

Nivå 6 · Fuskare

Ibland hjälper det.

JO, det hjälper ALLTID!!!! för mig

18 Nov 2004
Nivå 11 · Veteranfuskare

men Då ljuger du >______>

det är i GC:et det blir fel och inte i handkontrollen.

Då hjälper det ju inte med att dra ut handkontrollen >_>

Det är som att om nån buggit hände rmed Minnet så tar man ut spelet >_>

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #18

Om man har fel på cuben så blir det tossigt när man sätter in den i ett visst uttag. Men för mig måste det vara kontrollen för den blir knäpp vilker uttag och vilken GC jag än sätter in den i.

Nivå 2 · Novis

En av min kontroller som är en original version från nintendo är helt galen. Det är som att jag drar spaken upp hela tiden. Om det t.ex. är ett spel där gubben går fram när man drar upp på spaken så går han fram automatiskt. Jag har tänkt att rengöra i kontrollen men det funkar inte att öppna. Det är bra att nintendo kommer ut med egna saker men HERREGUD!!!!!! Dem gör ju egna skruvar ser det ut som. Dem har liksom en trekant och inget kryss. Jag har hur många skruvmejslar som helst men ingen passar. Hur ska man göra för att få den att fungera igen som den ska.

Skulle inte förvåna mig om dem gjorde egna skruvmejslar till sina kontroller för att tjäna pengar.

det som har hänt kan ha varit att du har haft spaken nere när du startade konsollen och då tror gamecube att det är normal läge då måste du starta om konsollen då funkar det igen so m vanligt :lol:
19 Nov 2004

men Då ljuger du >______>

det är i GC:et det blir fel och inte i handkontrollen.

Då hjälper det ju inte med att dra ut handkontrollen >_>

Det är som att om nån buggit hände rmed Minnet så tar man ut spelet >_>

det hjälper för mig!

men det har bara hänt 2 gånger...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in