💬
Logga in
Fuska.se

Hindra Radering Av Lösenordet I Xp..

16 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Jag undrar om någon känner till nåt program som gör det svårare att ta bort lösenordet, eller att det inte alls går att ta bort, att bara den som har kontot kan ändra eller ta bort det.

Anledningen är att mina syskon, eller rättare sagt min bror, tar bort mitt lösen för att komma in på min användare... Jag tycker om det inte redan finns ett sådant här program att borde det.

säg såhär till han "ey sluta logga in på min användare len softa.. jag ska cutta dej len!!"

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

Snälla jag behöver ett vettigt svar.. och du Traa jag har prövat tro mig, men tack ändå.

Senast ändrad:

Sätt lösenord på hans .. så han inte kan komma in.. mwhaha

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5

This is going nowere!

11 Dec 2004
Nivå 7 · Fuskare

erh, har din bror snott ditt lösenord? men om han nu inte har ändrat det så är det bara för dej att logga in och ändra till något jävligt komplext..

Din bror är administratör, alla administratörer kan ändra allas lösenord även andra administratörers.

Lösning:

Gör alla till vanliga andvändare och om så krävs ställ in tillstånden rätt(endast lätt i pro).

Nivå 7 · Fuskare

äh, slå till honom på käften om han missbrukar sin adminbehörighet...

Hur kan han ändra din lösenord?? :huh:

Nivå 4 · Lärling

Sätt hans kontotyp till begränsad.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #11

Jag skulle kunna ändra hans kontotyp, ja, men den bästa lösningen hade varit om det fanns nån typ av program som skyddar borttagning av lösen..

15 Dec 2004
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag skulle kunna ändra hans kontotyp, ja, men den bästa lösningen hade varit om det fanns nån typ av program som skyddar borttagning av lösen..

Men om du gör så att bara du är Admin och de andra är begränsade så kan INGEN ändra ditt lösenord. :D
16 Dec 2004
(Fusk Katten @ 15/12-2004 14:27:00)

Men om du gör så att bara du är Admin och de andra är begränsade så kan INGEN ändra ditt lösenord. :D

Det är en vettig lösning enligt mig. Och det funkar. Har gjort så många ggr.
Nivå 8 · Veteranfuskare
(Fusk Katten @ 15/12-2004 14:27:00)

Mitt förslag är att bara föräldrarna är Administratörer på datorn.

Då slipper du det.

(De ska givetvis ha lösenord)

Jag tror inte att dina föräldrar skulle bli så glada om de upptäcker att de blivit begränsade användare. ;)

Nivå 0 · Nykomling

Du kan ju alltid köpa en egen dator :cool: B)

17 Dec 2004
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är dyrt"

Nivå 8 · Veteranfuskare

Du kan ju alltid köpa en egen dator :cool: B)

Annars är det föräldrarna som betalat datorn. :huh:

(Eller syftade du på de bråkande ungarna?)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in