http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4326
Här kan man räkna ut sin BMI gott folk.
Mitt BMI ligger på 15.4... Om jag väger så mycket som jag tror jag väger... 100% säker på att det inte kan vara mer iaf. Kanske mindre.
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4326
Mitt BMI ligger på 15.4... Om jag väger så mycket som jag tror jag väger... 100% säker på att det inte kan vara mer iaf. Kanske mindre.
jag har 16,4 bmi men jag är inte så stor heller men ja det handlar om hjärnan sjukdomarna så även om man är smal behöver man inte ha aneroxia
Jag har BMI 21,7. Min "kompis" hade anorexi på 1:an och 2:an.
↗ till inläggetJag har BMI 21,7. Min "kompis" hade anorexi på 1:an och 2:an.
Anorexi skapas pga pressen alla sätter på en. Dom super smala snygga modelerna i tidningarna, man får inte väga det man måste väga så.
Tycker tidningarna är lite "koko", dom brukar skriva: Var dig själv, bryr dig inte vad andra tycker. Din kroppsform är helt OKEY!! Och så om man bläddrar en sida är värdens smalaste tjej där <_< .....När jag kom upp i högstadiet blev det anorlunda för mig och mina kompisar. I mellanstadiet skulle man bara vara sig själv. I högstadiet ska man vara super smal, äte ett äpple till maten(eller inget alls), gå runt i höga klack skor, ha super mini kjolar, tonviss med smink och en hel j*vla skit till(ursäkta ordspråket).......Faktiskt så är det också killarna som är ett litet problem i det hela. Min kompis var i hop med, vad kan man säga...en av skolans snyggaste killar!(??)........ Dom var i hopp i ett halv år typ...Efter han hade gjort slut så började det gå rykten om att han hade gjort slut pga att han tyckte hon var FÖR tjock.....Hon blev jätte ledsen över det, inte blev det bättre att han blev i hopp med skolans smalaste tjej.....Hon fick meddel svår anorexi men tack vara hennes föreldrar och jätte bra doktor är hon "vanlig" i dag. Är jätte rädd att hon ska falla tillbaka till det "onda" spåret igen :( .....
Själv har jag haft lätt anorexi, men det gör över tack vare att min mamma sa åt mig att strunta i alla och bara vara dig själv. Någon gång i månaden kan det komma en släng av anorexian....O det är inte kul.....
:huh: Hare Bra ;)
hej,
bullemi är minst lika allvarligt som anorexia.
här är 2 deffinitioner.
Anorexia nervosa drabbar främst flickor och unga kvinnor. Sjukdomen är känd inom medicinen sedan 1600-talet. Den som är drabbad känner sig ofta tjock, fastän hon väger för lite. Tanken på att gå upp i vikt gör henne livrädd. Att äta vanlig mat ger ångest. Trots detta tänker anorektikern hela tiden på mat. Hela livet kretsar kring mat, ångest och rädslan för att gå upp i vikt. Anorexisjukdomen går i de flesta fall över men förloppet kan ibland bli långdraget. Utan behandling leder sjukdomen i en del fall till döden pga svält eller självmord.
Bulimia nervosa, hetsätning, är närbesläktat med anorexia. Hetsätning har blivit ett vanligt problem hos många kvinnor. Den som lider av hetsätning vräker tvångsmässigt i sig stora mängder mat för att sedan ofta kräkas upp den. Andra sätt att kompensera för hetsätningen är att fasta, motionera, laxera eller hålla en extrem bantningsdiet. Även hetsätaren är livrädd för att gå upp i vikt och känner sig tjock, oavsett om hon är det eller inte. Då de flesta hetsätare är normalviktiga syns det inte på utsidan att någon lider av bulimi. Tillståndet medför ofta ett stort lidande och kan leda till svåra komplikationer i form av depression, självmord och social isolering.
Jag var på det där testet 18.7 och det stogatt jag var helt normal :medieval:
En vän till mig har det... Mycket jobbigt för henne.
På testet fick jag 22.9 och min vikt är helt normal... =) Fast jag har en stor mage...
En jag känner har det.. har iallafal haft det..
20,1 har jag ! Helt normalt stog det jag väger 48 och är 154 lång Helt normalt :D :D
↗ till inläggetVa f*n, dom säger att jag ska gå upp i vikt och jag tycker ändå jag är ganska rund.. :P mitt BMI ligger på 16.6http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4326
Dom säger att jag ska gå upp i vikt.. :P
BMI = 17.9
18,9 fick jag som sagt. Funderar verkligen inte på att gå ner i vikt iallafall.
Kan gott lägga på mig några kilo, normalt för mig längd är ungefär 72 kilo. Jag väger 63.
13,6....men vafan som om man orkar äta en massa skit för att gå upp. hur mycket fet mat jag äter jag går väl bara upp 0,1 kilo eller så.
BMI = 18.9
hmm har mellan 21-23 har jag för mej.....
konsitgt nog vet jag ingen som har anoroxia, onödigt att banta
exakt! men oftast är det inte hälsosamt att väga alldeles för lite eller mycket
↗ till inläggetJag känner ingen som har det, men det är många som tror/trott att jag har det...
Samma här. En del tror jag har det, för jag blir bara smalare och smalare när jag växer på längden. Som ett gummiband
åå, jag önskar jag vägde mer, jag har alltid varit relativt smal, det är inte kul
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in