Hoppa till innehåll

Ati (asus) Radeon 9800xt


Offline
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag behöver lite hjälp med detta grafikkort, datorn hänger sej och startar om ibland när jag använder program som tar mycket minne t.ex Winamp, Steam...

Jag tror att detta beror på mitt grafikkort för jag googlade lite och då fick jag reda på att det va fler som hade det problemet (jag fick ett förslag på hur jag skulle kunna fixa det med det funkade inte).

 

Så nu undrar jag om det är någon av er som skulle kunna veta hur jag ska kunna fixxa detta..(Att köpa ett nytt grafikkort är en möjlighet men det vill jag ta sist..)

 

 

Lite info om min dator:

ATI (ASUS) Radeon 9800 XT

Intel P4 3.4 GHZ

1 GB RAM

Windows XP pro Servicepack 2

 

säg till om du vill veta något mer..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Om du har en ATi ikon nere i högra hörnet på skärmen:

Högerklicka på den, sen INSTÄLLNINGAR, sen ATi BILDSKÄRMSINSTÄLLNINGAR, då kommer fönstret där man ställer in upplösning, men vänta nåra sekunder så komemr ett annat fönster upp, välj fliken SMARTGART

, där står det att du har 8X AGP hasighet, ställ in 4X istället.. detta kommer göra så du får halv prestanda, men detta (konstigt nog) blir inte hela tiden, för mig blev det så att efter att startat datorn efter typ 1 till 1,5 dagar, så har du vanlig prestanda, som om du hade 8X AGP hastighet, men du får ändå inte detta problem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger bara en sak nVIDIA rules

 

har aldrig haft problem med mitt 6800 GT

eller mitt tidigare 5700 ultra

 

ATI är så j*vla mycket problem med alla jag känner som har något av ATI's kort

allt från X800 till 9200 har haft skit mycket problem med deres kort...!

Plus att många bra spel bygger på nVIDIA's motorer...men ATI's motorer kommer mer o mer så jag skulle kanske kunna tänka mej ett ATI kort om ett år lr så

 

:kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...