Hoppa till innehåll

Tangentbords Liv I Fara!


Dysfunction
 Dela

Rekommendera inlägg

Sopa som jag e spillde jag nyss ut ett glas pepsi över hela j*a tangentbordet.

Det slutade fungera, så jag skruvade upp det och rengjorde allt. Och då menar jag allt. Allt var i smådelar nyss, skruvade ihop det igen och YES det funkar! Nästan...en sektion av tangentbordet är helt död och ibland piper det från datorn..ungefär som när man trycker ner 3 eller fler tangenter samtidigt med Num Lock intryckt.

En teori är att det är de där plastfilmerna som har alla kretsliknande saker på dem som har hamnat i kläm.

Skriver med ett annat tangentbord nu...har nån nåt förslag om vart felet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men du ta bort lite plastkåpor och sånnt och lägg det på en handduk och låt torka och stå oanvändt ett tag (till imorrn kväll som exempel) så kanske det funkar.

du har visserligen redan torkat det men om det får ligga så kan det hända att elektroniken torkar ordentligt vilket den nästan aldrig gör om man torkar för ahnd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja...det är värt ett försök iaf.

 

Under tiden kan ju ni som tycker ni har ett bra tangentbord (med funktionsknappar) rekommendera det. Jag kommer förmodligen att måsta köpa ett nytt.

 

Med funktionsknappar menar jag främst volymkontroll, mute-knapp, play, stop, next och previous (låtval). Känner mig gravt handikappad utan just dessa nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...