Hoppa till innehåll

Bettala Skatt För Datorn


ELF

Rekommendera inlägg

Vad jag har hört så kanske man kommer att få bettala skatt för varje dator man har. Det blir ju längre fram i tiden i så fall. De har nog bara prata om det. Om det nu skulle bli så. Vad skulle ni då göra? Gömma datorn i källaren och skaffa en massa bra program som man kan skydda sig med så att ingen kan ta reda på var man bor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De funderar även på att lägga till en skatt/avgift på brännbara CD- och DVD-skivor...tydligen pga att det är möjligt att bränna in copyrightskyddat material på dem. Det ska väl fungera som en sorts kompensering för all olaglig distribuering av piratmaterial på nätet. Hoppas dock att det inte kommer att genomföras.

 

Som någon vis person sa: "Isf bör man betala extra för vitt papper, då det är möjligt att kopiera upphovsrättsskyddat material på det också"

 

Ingen större risk att det genomförs då detta diskuterades redan då VHS och kasettband kom ut...och inget har hänt på den fronten...men man vet ju aldrig. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De funderar även på att lägga till en skatt/avgift på brännbara CD- och DVD-skivor...tydligen pga att det är möjligt att bränna in copyrightskyddat material på dem. Det ska väl fungera som en sorts kompensering för all olaglig distribuering av piratmaterial på nätet. Hoppas dock att det inte kommer att genomföras.

 

Som någon vis person sa: "Isf bör man betala extra för vitt papper, då det är möjligt att kopiera upphovsrättsskyddat material på det också"

 

Ingen större risk att det genomförs då detta diskuterades redan då VHS och kasettband kom ut...och inget har hänt på den fronten...men man vet ju aldrig.  :blink:

 

Det finns redan en sådan skatt.. den kallas kassettersättning vilket inte på något sätt är till för att vara en "kompensering för all olaglig distribuering av piratmaterial" utan att kompensera för det lagliga kopieringen (Privatkopiering)

 

EX: Om jag köper en cdskiva så får jag enligt svensk lag kopiera den och ge till närstående tex min bror, det är min lagliga rätt.. och det är det kassettersättning är till för att kompensera.

 

 

Och när den nya lagen kommer 1 Juni så kommer det fortfarande vara tillåtet att vara tillåtet att ta enstaka kopior för enskilt bruk av t.ex. en köpt cd eller dvd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Man bör inte betala skatt på sin dator

 

Varför, man betalar väl redan extra skatt på sin bil, eller?

Ja, har jag fel så förlåt isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...