När jag ska gå in på chatten hänger sig hela internet. Jag har laddat ner java, men det funkar ändå inte.... vad gör jag fel?
Chatten
för dålig lina eller RAM troligtvis -.-
java är väldigt segt, prova i lite olika webbläsare och ladda ner uppdateringar. och ha tålamod.
↗ till inläggetJag har 24mbit/s och 256 RAM... det borde räcka.för dålig lina eller RAM troligtvis -.-
gör ingenting när chatten laddar då, det är därför det hänger sig
jag öppnade chatten med IE för en gångs skull. sedan laddade det ett bra tag utan att mätarn rörde sig. sen kom det upp en säkerhetsvarning att klicka ja på och sedan gick det ganska fort in i chatten.
Skaffa mIRC, så går det betydligt snabbare....
ha inte igång så många aktiviteter när du startar programmet, sen låt det bara ladda. acceptera alla säkerhetsprylar osv. vissa datorer verkar vara hela döda när det gäller javachattande. du kan alltid skaffa mIRC, vIRC eller nåt annat IRC-program. då ska det gå, går det inte med det ena så går det med det andra. det finns massor.
hur kommer man till chatten genom IRC då? vart ska man gå?
du laddar ner t.ex mIRC ifrån www.mirc.com, installerar bara och går in på #fuska.se @ Quakenet.
det funkar nu... jag gick in i JAVA och ändrade en inställning. Nu funkar det finfint!