Hoppa till innehåll

Någon Som Har Rpg Maker?

Foxyrock

Rekommendera inlägg

någon som har RPG maker?? det e ett asgrymt program där man gör egna RPG spel. bara så ni vet så är det ganska komplicerat men se till att ni lär er allt så kan ni göra skitroliga spel. man laddar ner dem flesta versionerna på

http://www.crankeye.com/index.php?page=downloads men ta RPG maker XP. den e högst upp o det e den nyaste o bästa versionen. Var beredda på att det kan ta en väldig tid att ladda ner om ni inte har bredband.

PS: det e helt gratis. du behöver inte ens registrera dig någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

ok jag e lite sen med svaret för jag har inte varit inne mycket o glömde tråden men hur som hellst så går du in på database o väljer monster o sen array size o så ökar du antalet slots o så börjar du justera hur bra monstet ska vara o vad det heter etc. sen går du till monster group o ökar med en slot o väljer ett monster från rutan höger till bilden på fightscenen o klickar på add. tryck sen på ok o event layer o gör en event. i den ska du välja vad som händer i den stora rutan till höger o klickar på tredje fliken o enemy encounter o sen väljer du den monster groupen du vill ha. nu när du startar eventen så kommer du möta monstret. lycka till ;)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega99

RPG Maker är det lättaste progrsmmet att göra spel i som finns!

Jag gjorde mitt första spel i det när jag var 6 år! (eller a, jag skulle fylla 6)...

Jag kan inte fatta att ni säger att det är komplicerat!!!

Shit, RPG Maker är världens N00B:igaste program som finns!

Men om ni tycker att det är bra så får ni tycka det....

Om ni tycker att det är komplicerat så får ni tycka det...

Men snälla, snälla kom inte och säg att det är komplicerat såvidare du inte är en femåring...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...