Hoppa till innehåll

Super Mario Sunshine


Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Det finns bara ett blått mynt i Delfino Airstrip, det är inne i byggnaden med svängdörrarna.

 

I Pianta Village så kan du ju leta efter blå fjäril att döda med Yoshi, du kan hitta en blå fågel på den rödbruna trädet med flera ljuslila plattformar (fågeln sitter på samma plattform som det ligger en röd låda med Rocket i). Jag vet inte vilka du tagit och inte tagit.

 

Men en tips: http://guides.ign.com/guides/16713/page_14.html

Där finns det en guide över vartenda blå mynt i hela Isle Delfino :)

Fast där så kallas Pianta Village för Monte Village och Gelato Beach för Mamma Beach.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I delfino airstrip finns bara en. Om du använder turbomunstycket ska det finnas i ett rum som du kan komma till genom att ta sönder dörrarna med turbomunstycket.

 

Bianco hills: inte så lätt att gissa. Leta runt lite, dessa kan inte vara för svåra att hitta. Ta sista episoden så kan du hitta alla där.

 

Pianta village: Jag antar att du har fått blåa mynt från alla piantas i uppdraget "Piantas in need." Det är åtta st totalt.

 

Uppdraget "Goopy inferno finns en del på också. En gubbe med eld i baken. Ett "M" nära där du hittar FLUDD och ett Enormt "M" om du sprutar bort det mesta vid fronten av hela alltet.

 

episoden med titeln "secret of the village underside" har ett par bikupor som du kan spruta saft på och få blåa mynt om du använder Yoshi.

 

Resten kan du hitta på sista episoden. En del som kanske inte är så lätta är att spruta på månen när du står på guldsvampen. Andra är t.ex. Att yoshi ska äta fjärilar (man vet aldrig vad som gömmer sig bland fjärilar ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag hatar verkligen den där hemliga banan som man kommer in med Yoshi... Jag klarar aldrig att samla åtta röda mynt innan den bruna elaka piantan kastar mig till det tomma intet!

Jag hittar alltid sju stycken, och har bara en pianta kvar. Han gå runt väldigt långsamt och jag blir stressad av tiden och att han aldrig vill komma till den platsen då jag kan prata med honom, och bli kastad åt rätt håll. Suck!

 

Ursäkta att jag babblade om annat än blåa mynt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag hatar verkligen den där hemliga banan som man kommer in med Yoshi... Jag klarar aldrig att samla åtta röda mynt innan den bruna elaka piantan kastar mig till det tomma intet!

Jag hittar alltid sju stycken, och har bara en pianta kvar. Han gå runt väldigt långsamt och jag blir stressad av tiden och att han aldrig vill komma till den platsen då jag kan prata med honom, och bli kastad åt rätt håll. Suck!

 

Ursäkta att jag babblade om annat än blåa mynt :D

 

Hehe, det var dumt :) Jag hittade allihop och fick en shine sprite... Inte så svårt faktiskt!!

 

De mynten i Pianta Village, vissa är konstiga. Typ spruta på en liten obetydlig (trodde man) skylt vid slutet av den stora hängbron... Hmm, och så skulle man dunsa på en stor stenstaty av en pianta på dess näsa! Statyn är den där som "ligger" i marken, som om han låg i en pool. "Vattnet" eller marken, som det egentligen är, når den till bröstet, strax under armhålorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...