Sitter nu pa en canadensisk laptop. Vad ska jag gora nar jag inte kan skriva a med 2prickar over och a med 1 prick over eller o med 2prickar over?
Canadensisk
tryck på o samtidigt som du trycker på ¨-knappen.
eller skriv utan de bokstäverna, byt ut dem mot a och o
när det gäller å så kanske du får leta reda på vilken kod den har (man trycker alt och en sifferkombination). eller det kanske går att ändra tangentbordsuppsättningen så att nån tangent blir å... äh jag vet inte men prova.
komnikationen för Ä är 1668...kombinkationen för ö är 1684...kombinkatoinen för Å är 1679...kombinkationen för Ö är 1689...kombinkationen för Ä är 1678..kan inte mera.
ae = ä, aa = å, oe = ö, så är det typ.
man kan ju ställa in autokorrigering i word och office så att man t.ex. skriver [a] så blir det ett å
↗ till inläggetkomnikationen för Ä är 1668...kombinkationen för ö är 1684...kombinkatoinen för Å är 1679...kombinkationen för Ö är 1689...kombinkationen för Ä är 1678..kan inte mera.
men de ä ju krångligt att göra de hela tiden .. :/ . .. . p spirit : . du skrev Ä 2 ggr me olika nummer.. ;) :visslar:
↗ till inläggetkomnikationen för ä är 1668...kombinkationen för ö är 1684...kombinkatoinen för Å är 1679...kombinkationen för Ö är 1689...kombinkationen för Ä är 1678..kan inte mera.
Rättade till det nu...första gånges så skulle det va ett litet ä...
Men lättast blir det om det är som Liquid Silk säger.