xbox 360 spel hur mycket kommer dom att kosta?
Xbox 360 Spel
Pris vet jag inte om det har släppts nån info om ännu... men går man in på www.xbox360.com så kan man se några spel där!
Antagligen som Xbox-spel gr nu... altså 500-600 kr.
på webhallen.com har de lagt ut priser på spel som har gått upp emot 649:-, 360 kommer att kosta mellan 3000-3500 spänn
Synd att det kommer att bli så dyrt...
jag tror att det kommer kosta mellan 2000-2500 :-
hoppas på 2100 då har jag råd.
hoppas jag med, men de flesta säger ju att det kommer att kosta 2100!
XBOX 360-spelen kommer kosta som vanliga Xbox spel.
tycker att det är tillräckligt dyrt.. Eller för DYRT!
Lika mycket som nya Xbox-spel kostar idag. Microsoft har inte en enda anledning varför man skulle behöva lägga ut dyra spel.
Nej, dom satsar ju på att bli störst, så dom borde ju sänka priserna då...
jag tycker att ex ett Xbox spel inte är värt 600 :-
jag tycker att de borde sänka priserna på spelen.. till alla konsoller
skulle ett spel kosta tex. 300 :- , så skulle man ju köpa spel oftare!
Om man skulle sänka alla nya spel till 300 kronor så måste man ju sälja dubbelt så många för att gå i samma förtjänst, en sak som Microsoft faktiskt inte skulle förlora på att göra. Men folk köper spel för femsex hundra ändå, och fler skulle inte köpa om de kostade 300 kronor. Då är det lika bra att dra in dom sista tusenlapparna. Microsoft lär ju annonsera Halo 3 för närmare 600 kronor och släppa det på Playstation 3 release. En kupp som kommer äga degbulle.
Och om det skulle kosta 300 kr skulle dom nästan inte ha något i vinst. Först och främst kostar det att tillverka och utveckla spelen. Efter det ska det betalas licenser och efter det läggs det på skatt och det som afärerna lägger på (ofta 200-300 kr). Så teoretiskt sett skulle det inte gå, tyvärr.
jaja, det är säkert dyrt att utveckla ett spel, men det är dock inte värt 600 :-
Det är moms, affärens avgifter o.s.v. som kostar dom stora pengarna.
då skulle man ju kunna köpa spelen direkt ifrån tillverkaren :P
Ja, det vore smidigt! En riktigt bra idé faktiskt! Men antagligen skulle deras lager ligga i USA och då skulle frakten kosta nästan lika mkt som affären tar i vinst. Och skatten kommer man ju inte undan ändå.