Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Gilbert Och Den Kemystiska Ön


Gäst Emil12345
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har inte hjälpt gruvarbetaren, fattar inte hur :S Jag har inte kaveln heller...en pannkaka har jag redan. Jag kan skriva ner allt jag har, men måste spela först :P Jag skriver igen när jag kollat.

Nu ska vi se...Jag har tandkräm som jag använt till kamelen, en kamera, kam, handduk, en lapp, en tom tändsticksask, en pipett med vatten från kranen vid beduinen, kokt linolja, lut, en degel, pensel, bilbatteri som jag använt till gruvdörren, bordtennisboll, aluminium folie, äggskal med vatten i från stranden, fiskespö som jag använt för att få matoljan, trasigt förstoringsglas, matjord med gödsel i, gruvarbetarhacka, en pannkaka, freestyle, en brödkavel och ett papper då.

Jag har i princip provat att ge alla saker till alla, men ingenting funkar. Vet att jag måste ta gas från labbet till kiosktanten med vet inte hur jag ska ta gasen. Vet inte heller hur jag ska laga glastillskäraren så jag kan laga förstoringsglaset och fånga lössen....Och hur får man hagelskottet med hjälp av bordtennisbollen? Hatar att det inte finns nån spelguide! :P

 

Vet du vad det är för gas man ska ha? Äh, jag kollar upp det själv, förresten.

Jo, efter att du fått pannkakan, försök ta en till, det är då hon kastar brödkaveln mot dig,

kammen ger du till gruvarbetaren som har trasslat in sig i skägget,

penseln tar du fosforet med (det gulgröna lysande grejset nere i gruvan)

bordtennisbollen ger du till mannen i gruvan som skriker arg på ett okänt språk,

vattnet i äggskalet häller du i sprickan i stenen som finns i samma miljö som där man landar med Gilbert,

fiskespöet fiskar man upp nappen till lilltjej (man fiskar där man hittade spöet),

pannkakan ger du till gruvarbetaren som klagar på maten.

När du gjort allt detta, ta de grejer som du fått, och testa och lägga dem i Ämnesomvandlaren i labbet.

 

Lägg bivax + torkade/krossade löss + matoljan i morteln. Använd sedan det tomma hagelskottet eller vad det heter och så får du ett läppstift.

För att få bivaxet behöver du förstoringsglaset och badvaktens handduk.

För att få lössen behöver du förstoringsglaset och en tom tändsticksask. Låt dem sedan gå en omgång i micron och sen krossa dem i morteln.

För att få matoljan så behöver du fiskespöt.

För att få hagelskottet måste du ha pingisbollen. För att tömma det så lägger du det i grundämnedelaren.

 

Själv har jag fastnat då jag inte vet vad isprinsessan vill ha i sitt fönster, vad jag ska ta bergskristallen eller hur jag ska få konstnären att ge mig hans stol.

 

Jag klarade spelet galant för många, många år sen men inte idag. Hoppas någon har något tipps till mig!

Jag har inte kommit så långt, men jag tror att isprinsessan vill ha bergskristallen? och konstnären kanske vill ha ett foto som inspiration (jag tror att det finns något ställe i skogen som Gilbert säger är vackert.) Vet du hur man fixar en paranbol?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Vet du vad det är för gas man ska ha? Äh, jag kollar upp det själv, förresten.

Jo, efter att du fått pannkakan, försök ta en till, det är då hon kastar brödkaveln mot dig,

kammen ger du till gruvarbetaren som har trasslat in sig i skägget,

penseln tar du fosforet med (det gulgröna lysande grejset nere i gruvan)

bordtennisbollen ger du till mannen i gruvan som skriker arg på ett okänt språk,

vattnet i äggskalet häller du i sprickan i stenen som finns i samma miljö som där man landar med Gilbert,

fiskespöet fiskar man upp nappen till lilltjej (man fiskar där man hittade spöet),

pannkakan ger du till gruvarbetaren som klagar på maten.

När du gjort allt detta, ta de grejer som du fått, och testa och lägga dem i Ämnesomvandlaren i labbet.

Jag har inte kommit så långt, men jag tror att isprinsessan vill ha bergskristallen? och konstnären kanske vill ha ett foto som inspiration (jag tror att det finns något ställe i skogen som Gilbert säger är vackert.) Vet du hur man fixar en paranbol?

 

 

Var hittar man gruvarbetarna??? Jag har bara sett den som håller i äggskalet på taket.

Gasen till skylten måste ju vara Neon, Ne. Man brukar använda den gasen till skyltar.

Jag har läst på nån annan sida att isprinsessan vill ha en diamant. Man skulle ge en kolbit till lavamannen så gjorde han en diamant av den. Fast jag har ingen kolbit och vet inte var man får den...

Ja, det finns ett ställe i skogen som han säger är fint...ska prova hitta tillbaka dit och se om man kan ta ett foto...

Jag ska testa göra det du skrev, skitbra tips verkligen! Jag har inte kommit alls långt märker jag :S Men detta spelet är svårt....

 

Var hittar man gruvarbetarna??? Jag har bara sett den som håller i äggskalet på taket.

Gasen till skylten måste ju vara Neon, Ne. Man brukar använda den gasen till skyltar.

Jag har läst på nån annan sida att isprinsessan vill ha en diamant. Man skulle ge en kolbit till lavamannen så gjorde han en diamant av den. Fast jag har ingen kolbit och vet inte var man får den...

Ja, det finns ett ställe i skogen som han säger är fint...ska prova hitta tillbaka dit och se om man kan ta ett foto...

Jag ska testa göra det du skrev, skitbra tips verkligen! Jag har inte kommit alls långt märker jag :S Men detta spelet är svårt....

Jag hittade gruvarbetarna :)

 

Jag köpte ballonger av glassförsäljerskan och fyllde en med Ne gas och gav till henne. Nu vill hon att jag ska flytta kiosken åt henne...försökte då fylla en ballong med He, Helium men det funkade inte.

Jag gav ritkolet till konstnären och då flyttade han på sej. Hittade honom nånstans i skogen och då gav jag honom pappersarket. Då flyttade han på sej igen och hittade honom på stranden där han ville kobolt färg. Den gjorde jag genom att hälla Co i degeln och sen blanda med den kokta linoljan som jag hällt i en av burkarna. Han flyttade på sej igen men har inte hittat honom fler gånger...

 

Hur får man mattanten att vilja ha läppstift? Hon säger hela tiden att maten inte är färdig än...

Hur lagar man glastillskäraren?

 

Jag har flera bitar aluminiumfolie av att panta flaskor...man kanske ska använda dom till att göra en parabol??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vart hittade du gruvarbetarna?

-Jag hade en spade med kamelbajs på (spaden från stranden efter att ha gett flickan en napp så hon slutade gråta)

-tog kamelbajset med spaden där konstnären sitter(nära jordgubbslandet, öknen) precis ovanför vid kaktusarna

men nu försvann den vettefan vart jag tryckt med den någon som har en aning? Antagligen i labbet någonstans men tror inte jag fick ut någonting av det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart hittade du gruvarbetarna?

-Jag hade en spade med kamelbajs på (spaden från stranden efter att ha gett flickan en napp så hon slutade gråta)

-tog kamelbajset med spaden där konstnären sitter(nära jordgubbslandet, öknen) precis ovanför vid kaktusarna

men nu försvann den vettefan vart jag tryckt med den någon som har en aning? Antagligen i labbet någonstans men tror inte jag fick ut någonting av det?

 

Aha visste inte att man skulle ta bajset med spadet :P Du kanske la bajset i ämnesfördelaren?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägg bivax + torkade/krossade löss + matoljan i morteln. Använd sedan det tomma hagelskottet eller vad det heter och så får du ett läppstift.

För att få bivaxet behöver du förstoringsglaset och badvaktens handduk.

För att få lössen behöver du förstoringsglaset och en tom tändsticksask. Låt dem sedan gå en omgång i micron och sen krossa dem i morteln.

För att få matoljan så behöver du fiskespöt.

För att få hagelskottet måste du ha pingisbollen. För att tömma det så lägger du det i grundämnedelaren.

 

Själv har jag fastnat då jag inte vet vad isprinsessan vill ha i sitt fönster, vad jag ska ta bergskristallen eller hur jag ska få konstnären att ge mig hans stol.

 

Jag klarade spelet galant för många, många år sen men inte idag. Hoppas någon har något tipps till mig!

Vet inte om det bara är jag som är jättedum men hur gör man för att blanda de olika sakerna? Jag har förstoringsglaset och badvaktens handduk till exempel men hur går jag tillväga för att blanda dem? Det är väl vid labbet? Jag är vid morteln och glasskäraren och allt det där men fattar inte hur jag lägger ihop 2 saker :P tack på förhand

(mitt förstoringsglas är "trasigt", hur gör man för att laga det? Lavamannen säger att han behöver sand men vart tar man det? Jag har en hink antar att man ska ta det med den)

 

-Sedan undrar jag vart man får farosymbolen för explosivt? (Lappen man sätter på lådorna i labbet)

-Och vart man får ett pappersark till konstnären? Har redan gett honom kolet så han har flyttat på sig en gång

Redigerat av gilbert
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 4 månader senare...

Jag har kört fast helt? Har en massa saker, men vet inte hur jag ska använda dom... Jag har nåt papper på tork i skogen, lavamannen har jag hjälpt med ugnarna, isdrottningen vill ha ett nytt fönster, kiosktanten vill att jag hjälper henne med skylten, beduinen vill ha hjälp med sanden, konstnären är deppig...ja jag kommer ingenstans! Snälla hjälp! :)

 

Är det någon som kommit på hur man lagar glastillskäraren? :( och fixar en parabol?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägg bivax + torkade/krossade löss + matoljan i morteln. Använd sedan det tomma hagelskottet eller vad det heter och så får du ett läppstift.

För att få bivaxet behöver du förstoringsglaset och badvaktens handduk.

För att få lössen behöver du förstoringsglaset och en tom tändsticksask. Låt dem sedan gå en omgång i micron och sen krossa dem i morteln.

För att få matoljan så behöver du fiskespöt.

För att få hagelskottet måste du ha pingisbollen. För att tömma det så lägger du det i grundämnedelaren.

 

Själv har jag fastnat då jag inte vet vad isprinsessan vill ha i sitt fönster, vad jag ska ta bergskristallen eller hur jag ska få konstnären att ge mig hans stol.

 

Jag klarade spelet galant för många, många år sen men inte idag. Hoppas någon har något tipps till mig!

Det där måste vara fuskas största bump genom tiderna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhhh den här tråden ger mig nostalgikänslor (Mest för att det var jag som startade den, inb4 "omfg dubbelanvändare!") Ifall någon är intresserad så lyckades jag aldrig klara spelet och det hamnade på hyllan där det har legat sen dess. Men man kanske skulle ta och plocka fram det någon vacker dag och klara ut skiten.

 

 

Redigerat av Darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhhh den här tråden ger mig nostalgikänslor (Mest för att det var jag som startade den, inb4 "omfg dubbelanvändare!") Ifall någon är intresserad så lyckades jag aldrig klara spelet och det hamnade på hyllan där det har legat sen dess. Men man kanske skulle ta och plocka fram det någon vacker dag och klara ut skiten.

Hahahah! Fyfan va härligt.

 

Tror mitt däremot är borta :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...