💬
Logga in
Fuska.se

Datanörd!

36 svar · startad

Nivå 4 · Lärling Moderator

Enligt mig är en datanörd en som sitter vid datan 10 timmar sträck, dricker joltcola, går till DH varje vecka, äter mestadels bara snabbmat och får megadamp när han får en headshot på CS.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Enligt mig är en datanörd en som sitter vid datan 10 timmar sträck, dricker joltcola, går till DH varje vecka, äter mestadels bara snabbmat och får megadamp när han får en headshot på CS.

Om man är sån brukar man klassas som gamer eller CS-nörd. Men du får ju tycka som du vill.
23 Aug 2005
Nivå 4 · Lärling

En datornörd är nån som inte har nåt socialt liv. Liksom sitter inne vid datorn hela tiden och bara har kompisar på World of Warcfraft. Inte nån som spelar mycket men är ute med kompisar och annat. Tycker jag iallafall.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

En datornörd är nån som inte har nåt socialt liv. Liksom sitter inne vid datorn hela tiden och bara har kompisar på World of Warcfraft. Inte nån som spelar mycket men är ute med kompisar och annat. Tycker jag iallafall.

Jag kallar det där för datorberoende. Om man inte gör något annat än sitter vid en dator har man problem.

Det är synd att ordet nörd har flera betydelser. Ena är knäppskalle, tönt. Den andra betydelsen är expert, fantast. Jag håller mig till den andra men det verkar som flera håller till den första.

Nivå 12 · Mästerfuskare

är helt inkompetent på datorer... sitter bara på fuska.se och ugglar :rolleyes:

2 Sep 2005
Nivå 7 · Fuskare

HEHEHE jaa. Den var bra GUGGO

3 Sep 2005
Nivå 6 · Fuskare

När du inte har ett socialt liv och föredrar datorn framför vänner.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag är nog en data nörd för jag brukar sitta framför datorn(På fuska)

i typ 3 eller 4 timmar :) för jag älskar fuska.se

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

När du inte har ett socialt liv och föredrar datorn framför vänner.

Damn! :(

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Jag tycker att jag är datanörd! :)

Det är bara kul!

Förresten kan jag skriva den här meningen på bara några få sekunder!

Jag suger på att skriva snabbt.
5 Sep 2005
Nivå 1 · Novis

Datanördarna står för utrveckligen, utan datanördar skulle aldrig framtiden komma

Alla i skolan kalar mig datanörd ^_^

6 Sep 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Datanördarna står för utrveckligen, utan datanördar skulle aldrig framtiden komma

Haha, den ska jag köra med i fortsättningen! ;)

7 Sep 2005
Nivå 0 · Nykomling

ja jag e nog en data nörd vet inte om det e bra eller dåligt :blink:

10 Sep 2005
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

ja jag e nog en data nörd vet inte om det e bra eller dåligt :blink:

Man e en data freak(det e det jag kallar det)om man spelar mer en 5 timmar,jag sitter vid datorn i runt 2 timmar om dagen. :D
Nivå 1 · Novis

alla säger att datanördar aldrig kommer bli nåt, men i så fall vet dom nog inte vem Bill Gates är.

14 Sep 2005
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Både och...

Alla i skolan kallar mig "Skolans datornörd" sen jag slog ett 5 årt gammalt rekord på nån tangentbordsträning...

Man skulle skriva alfabetet så snabbt man kunde, och jag skrev det på 3.5 s. F.d rekord var 4 s.

Sedan blev jag skolans datornörd...

Men man är datornörd ifall man sitter mycket framför datorn och/eller om man kan mycket om datorer...

Alla tolkar det olika....

hehe

det där tog 16.24 sekunder för mej

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in