vilka bug kan ni? Det skulle vara roligt att få höra några man kan testa.
Vilka Bug Kan Ni Till Röd Och Blå?
caterpie
metapod
butterfree
weedle
kakuna
beedrill
schyter
pinsir
Menar du "kryp" eller Buggningar???
Buggs är ett bug i spelet som man ibland kan utnyttja, som t.ex MissingNo.
Förlåt, jag menar buggningar.
vad ska vi skriva jag fattar inget?? :blink:
kopiera föremål.
lägg ett föremål (ex master ball eller rare candy) på plats 6 i bagen.
flyg till vermilion city och prata me guggen som visar dig hur man fångar en pokemon.
sen flyger du till cinnabar island och surfar på den högra kanten.
då ska det komma en bugg som heter misggno. döda han(ALDRIG FÅNGA. DET FÖRSTÖR SPELET). voalla. du har nu 113 ex master balls på plats 6!!
Jag har fångat missingo, det hände inget förrän jag tog ut han i strid
ja. spelet blir konstigt och i få fall måste man starta om spelet
Glitch City finns ju också.Den galna staden där de möblerar.Väldigt mycket om ni frågar mig ;)
tack allihoppa nu ska setta på mitt game boy och testa dom :rambo:
''Glitch city'' är lite konstig. går man vanligt så ser man nåt och pausar man så ser man nå annan del eller nåt
Jag kan en som bara få kan:
1. Gå till hamnen i Vermilion City och stå ett steg uppåt till vänster från snubben som hindrar dig från att komma in.
2. Gå höger och hamra ner Start knappen och sluta när den kommer upp så du inte stänger den igen.
3. Spara och stäng av innan den hinner spara klart.
4. Stäng av.
5. Sätt på spelet.
6. stå helt stilla och använd surf.
7. Om du har gjort rätt så kommer du att surfa rakt genom snubben och kan gå in i S. S. Anne igen och t.o.m se lastbilen om du missade den!!
Rätt coolt faktiskt!
Vart finns denna s.k ''Glitch city'' då?
Aldrig hört talas om det i Röd eller Blå.
glith city är ingen riktig del av spelet.
hur man tar sig dit:
1. gå till safari zone
2. gå därifrån och när vakten frågar: leaving already eller nåt sånt så väljer du nej. görs 2 ggr
3. spara inne i safari zone. stäng av och slå på.
4. gå därifrån och när vakten frågar: leaving already eller nåt sånt så väljer du ja.
flyg till cinnabar island och surfa på den högra sidan upp och ner tills vakten i safari zone ropar tillbaka dig =)
5. nuu ska du gå ut och nu är du i det konstiga glitch city
sök på google hur man fångar mew det finns nån bugg elle nåt som gör att man kan göra det trodde inte på de först men jag mötte faktist en mew i level 7 å de funkar helt klart
Den som Draghon la ut funkaqr faktiskt ja har mew
mouhahaha