Hur formaterar man om datorn!?
Formatera Om En 98:a
sätt i windowsdisken och starta om.
boota bara skivan eller start disketen (klicka F2 när du startar datan) sen boot disk eller nåt sånt mins inte riktigt vad det hete nåt åt den stilen, jag gjorde det jalla fall (det går inte och formetera dator när man har windows igång såm nästan alla tror <_< )
(det går inte och formetera dator när man har windows igång såm nästan alla tror dry.gif )
det beror på. det går utmärkt om du har två diskar, annars är det omöjligt.
Jag har en 98 skiva men ingen diskett
Du behöver något du kan använda att boota datorn med förutom operativsystemet på hårddisken. En windows-startdiskett funkar bra. Sen när du fått igång det så skriver du tex "format C:" och så ska det formatera :)
Du behöver absolut ingenting för att formatera med 98...bara å köra omstart i dosläge.
->
Format C:
Om du har en äldre dator kan du vara tvungen att använda startdiskett för att installera nytt OS dock.
Minns att min äldre dator saknade stöd för cdrom i bios och var tvungen att få de där command och ini grejerna inmatade innan den ens kände av att den hade en cdrom.
När jag klickar på avsluta så kan man klicka: starta datorn i ms_dos läge
Ska jag välja den?
Ja det borde funka. Sen tror jag att de flesta håller med mig om att du ska skriva in det jag skrev tidigare: "format C:"
Eller om du har hårddisken på D: så skriver du det.