Vad får ni för läxor! Jag får engelska, matte, svenska och nån tråkig läsläxa fast egentligen är alla tråkiga! :(
Vilka läxor?
Jaaa, de e lätta som f*n,
Matte (Bråk) ex. ½...
Svenska(grammatik) ex. Verb och sånt shit
NO(experiment med vatten) ex. Kokar vatten och beskriveer hur det ser ut.
Eng (glosor, översätta) ex. FUCK YOU :P
Får typ aldrig matte läxor men den andra matte gruppen får varje vecka :D
annars brukar det alltid va eng sen kanske nåt annat men jag har ca 2 läxor i veckan :D
Jag får engelska,svenska,matte.
jag får läxor i allt hela tiden...
varje vecka får jag:
2 tyska läxor (30 glosor + omvandla dom till antingen ackusativ eller dativ)
1 engelska läxa (oftast glosor)
2 so läxor (håller nu på med religion så det bli att göra klart våra instuderingsfrågor)
1 matteläxa (göra klart en läxa längst bak i boken)
1 svenska läxa (ska läsa klart en bok tills den 5/2 - 04 och jag har typ inte ens börjat)
jag orkar inte göra alla så jag brukar skippa några ibland
äsch ja får bara 2 läxor i veckan:
engelska
matte (sällan)
hmmm jag får läxor i alla ämnen utom bild och musik tror jag
förra år lärde ja mejj nästan ingenting. ärligt! INGA LÄXOR!!! de bevisar att man måste ha läxor...
vi får själva välja va vi ska ha för läxa i eng å tyska, i dom flesta andra ämnen väljer läraren va man ska ha i läxa, brukar oftast vara att göra klart de man skulle göra i skolan.
Måndag: Geografi
Tisdag: Svenska
Onsdag: Matte
Torsdag: Engelska
jag får engelska,svenska,matte.no,so
engelska ibland matte eller svenska
Jag får historia också (väldigt sällan)bara fått en historia läxa hitills i femman.ibland geografi också!!
svenska matte engelska tror de va en läxa till
daniel_a_2 det kanske var geografi eller historia!
nope inget mer tror jag
ibland läslaxa men 1 gång på halvåret
ok.jag har aldrig läsläxa som tur är!!
en i min klass sa att glosor = trosor...hahaha det dummaste jag hört..för det första så får ju tom killar det så det lär inte vara det...fasst det är ju klart att han skjämtade!!!!!
Vi har matte, engelska, so, no, lite mer... tråkigast av allt e ju matte så klart :D
men no börjarv komma upp i toppen på tråkigast läxor :P
I vår klass om vi glömmer läxan får vi alltid skäll av läraren! Det är så drygt och föressten, Får ni något skäll av läraren?